باز کردن درب ضد سرقت,باز کردن قفل درب ضد سرقت,آموزش باز کردن درب ضد سرقت

بهترین و آسانترین روش باز کردن درب ضد سرقت

  • چهارشنبه 23 بهمن 1398
  • 15116 نفر

قفل درب ضد سرقت دارای امنیت بسیار بالایی است و به راحتی نمی توان قفل این درب ها را باز نمود و گاهی مجبور می شوید از کلید ساز ماهر برای باز نمودن درب ضد سرقت استفاده نمایید. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی باز کردن درب ضد سرقت کسب نمایید.

درب ضد سرقت و قفل درب ضد سرقت دارای امنیت بسیار زیادی می باشد و به دلیل همین ساختار و امنیت نمی توان بدون کلید به راحتی این درب را باز نمود. اگر امکان چنین کاری باشد دیگر نمی توان به آن درب لقب ضد سرقت را داد. در ادامه این مقاله شما را با چگونگی باز نمودن قفل درب ضد سرقت بدون کلید و انواع قفل قابل نصب در درب ضد سرقت آشنا خواهیم ساخت.

بدون کلید چگونه درب ضد سرقت را باز کنیم؟

برای باز کردن درب های ضد سرقت دو راه وجود دارد :

  1.  اگر درب فقط بسته شده باشد ولی قفل نشده باشد به عبارت دیگر فقط زبانه ای که با دستگیره عمل می کند درگیر باشد به راحتی می توان مانند سایر درب های قدیمی با استفاده از کارت  و یا فیلم های رادیولوژی درب را باز کرد. فقط کافی ست که کارت را از سمت قفل و از کنار درب طوری وارد می کنیم که کارت بالاتر از زبانه قرارگیرد و با پایین کشیدن کارت و همزمان فشار دادن درب به سمت داخل آپارتمان، کارت زبانه را به عقب رانده و درب ضد سرقت باز خواهد شد. البته با در نظر گرفتن به اینکه درب های ضد سرقت دارای لاستیک های درزگیر هستند و اصولا اگر خوب ریگلاژ شده باشند درز کمتری نسبت به درب های معمولی قدیمی دارند باز کردن درب ضد سرقت با این روش کمی دشوارتر و زمانبر است.
  2.  اگر شما درب ضد سرقت را قفل کرده باشید کار سخت خواهد شد و حتما باید یک فرد حرفه ای قفل درب ضد سرقت را باز کند که البته این کار زمان بر خواهد بود و از عهده هر فرد عادی  هم بر نخواهد آمد. یک فرد حرفه ای حدودا بین 30 تا 45 دقیقه زمان نیاز دارد تا قفل درب ضد سرقت را باز کند و این زمان ربطی به تعداد زبانه های قفل درب ضد سرقت و اینکه زبانه های قفل از چپ و راست و بالا و پایین درگیر شده باشند نخواهد داشت و زمانی که قفل درب ضد سرقت باز شود کل زبانه ها ی درگیر همانند زمانی که با کلید،درب ضد سرقت را باز می کنیم ،آزاد خواهند شد.

با انواع یراق درب ضد سرقت آشنا شوید.

باز كردن درب ضد سرقت با کارت

در بالا به نحوه باز كردن درب ضد سرقت با كارت اشاره شد، اگر درب ضد سرقت قفل نشده باشد و فقط بسته شده باشد ممکن است بتوان با کارت درب را باز نمود. البته اگر تمام موارد امنیتی در درب ضد سرقت رعایت شده باشد امکان این کار وجود نخواهد داشت.

حال ممکن است سوالاتی در این مورد به ذهن شما برسد مثل : 

الف) تعداد زبانه ها چه تاثیری در امنیت دارند؟
ب) وقتی میشود قفل درب های ضد سرقت را باز کرد پس چه فرقی بین این درب ها و درب های معمولی است؟

در گذشته زمانی که این درب ها را ساختند آن ها را با نام anti theft door  به بازار معرفی کردند.در درب های ضد سرقت قفل و لولای درب در فلز جاگذاری شده و این  مهمترین عامل در ایمن کردن این درب های ضد سرقت نسبت به سایر درب ها است و احتمال شکسته شدن درب بر اثر ضربه از قسمت قفل و لولا بسیار پایین می باشد.البته استانداردها باید در ساختار درب ضد سرقت رعایت شده باشند.برای آگاهی از ساختار درب های ضد سرقت مقاله اجزای درب ضد سرقت را مطالعه فرمایید.

متاسفانه مشتریانی به ما مراجعه کرده اند که منزل آنها در زمان کوتاه و از طریق شکستن درب از سمت قفل به سرقت رفته است و سارقان قفل ها را باز نکره اند.

بنابراین اتصال قفل درب و لولا ها به ساختارهای فلزی از اهمیت بیشتری نسبت به زبانه های قفل ها برخوردار هستند. چون چه زبانه ها از بالا و پایین درگیر شده باشند چه نه، درب بر اثر ضربه شکسته نخواهد شد و باز سارقان به سمت شکستن و یا اهرم کردن درب از قسمت قفل اقدام خواهند که این امر زمان بسیار زیادی را نیاز دارد.

در آخر مهم ترین نکته این است که درب قابل شکستن و یا اهرم کردن از طرف قفل و لولا نباشد.

اگر کلید پشت درب های ضد سرقت باشد چه باید کرد؟

برای بالا بردن امنیت ساختمان و جلوگیری از ورود سارقین به داخل ساختمان از قطعاتی مثل ورقه های فولادی یا قفل های مخصوص در درب های ضد سرقت استفاده میشود. در دربهای ضد سرقت از انواع قفل‌های ۷ زبانه، قفل‌های مولتی سیستم چهارده زبانه،قفل چنگکی و یا قفل هوشمند برقی یا الکترونیکی استفاده می‌شود. بنابراین با وجود قطعات مختلف محافظتی و قفل‌های مخصوص بکار رفته در درب‌های ضد سرقت، تنها راه حل، باز کردن درب از طریق قفل آن است.

حالا اگر کلید را پشت در جا گذاشته اید نمیتوانید مثل درب های معمولی درب را با ترفند های مختلف باز کنید پس بهتر است بی فابده تلاش نکنید و به درب آسیب نرسانید  و تنها یک راه دارید و آن هم این است که سراغ کلید ساز بروید زیرا هم تخصص کافی دارد و هم ابزار های مورد نیاز این کار را دارد.

    انواع قفل درب ضد سرقت

بر روی درب ضد سرقت می توان انواع قفل مکانیکی و هوشمند را نصب نمود. قفل هوشمند دارای امنیت و قیمت بیشتر می باشد.

  • قفل کلیدی

این نوع قفل ها پر استفاده ترین و در دسترس ترین نوع قفل ها میباشند.هر درب ضد سرقت یک سری کلید های اصلی و یک کلید کارگری دارد.
این نوع دسته بندی برای زمانی است که رفت و امد در ساختمان زیاد است پس از کلید کارگری استفاده میشود و زمانی که خانه به صاحب اصلی رسید کلید اصلی جایگزین کلید کارگری میشود و افراد غیر مجاز دیگر نمیتوانند با کلید های کارگری وارد شوند.
کلید درب ضد سرقت از نوع کلید کامپیوتری میباشند که معمولا امکان ساخت از روی آنها وجود ندارد و اگر هم این امکان وجود داشه باشد نیاز به کلید ساز خیلی حرفه ای است و زمان زیادی هم میخواهد.


قفل کلیدی درب ضد سرقت

 

  • قفل دیجیتال کارتی

از قفل دیجیتال کارتی برای مکان هایی استفاده میشود که نیاز به امنیت بسیار بالایی است مثل سازمان ها و هتل ها و ....این نوع قفل ها قابلیت های دیگری مثل کد پذیری و دارا بودن سیستم کنترل مرکزی را دارند و همچنین دو عدد کلید یدک دارند برای مواقعی که کارت گم شده باشد.

 

قفل کارتی درب ضد سرقت

 

  • قفل دیجیتال اثر انگشتی

این مدل قفل دیجیتال را میتوان روی همه درب های ضد سرقت نصب کرد.برای نصب این نوع قفل باید در نصب اولیه هر تعداد اثر انگشتی که لازم است وارد حافظه شود و نکته قابل توجه این است که هیچ کلید دیگری ندارد.

 

قفل اثر انگشت درب ضد سرقت

 

ویژگی های قفل و دستیگره های دیجیتال هوشمند

  • سیستم ضد سرقت قفل دیجیتال اثر انگشتی

در صورت اشتباه وارد کردن رمز عبور به صورت مکرر و یا ضربه زدن به درب یا قفل الکترونیکی آلارم دستگاه به صدا در آمده و سیستم قفل دیجیتال برای چند ثانیه از کار می افتد.

  • سیستم ضد شوک دستگیره اثر انگشتی

در صورت وارد کردن ولتاژ غیر مجاز به دستگاه سیستم قفل الکترونیکی بصورت خودکار برای چند ثانیه خاموش شده و آلارم آن به صدا در می آید.

  • سیستم اعلام حریق دستگیره دیجیتال

در صورت بروز آتش‌سوزی در محل کار یا زندگی، قفل الکترونیکی به شما هشدار داده و درب برای خارج شدن به موقع به صورت خودکار باز می گردد.

  • مجهز به قفل کودک

این سیستم به شما کمک می‌کند که دیگر نگران بیرون رفتن کودک دلبند و حیوان خانگی خود از منزل نباشید.

  • مجهز به قفل امنیتی هوشمند

با فعال کردن این سیستم دیگر کسی حتی با داشتن کارت و رمز و یا اثر انگشت بدون اجازه شما نمی‌تواند به قفل دیجیتال دسترسی داشته باشد .

  • امنیت بالای ورودی های قفل دیجیتال

در گذشته استفاده از کلیدها باعث بروز مشکلات زیادی بوده و دردسرهای جبران ناپذیری را برای کاربران ایجاد می کرد. مشکلاتی از جمله هزینه های بالای گم شدن کلیدها، کپی شدن بسیار آسان کلیدهای گم شده یا به سرقت رفته و …به همین دلیل با گذشت زمان قفل های قدیمی با کلید جای خود را به سایر مدل های قفل با دسترسی های متفاوت دادند. 

  • آسایش و آرامش خاطر کاربران

ویژگی های منحصر به فرد قفل دیجیتال مانند قفل خودکار، آلارم های هشدار، کنترل ورود و خروج و … خیال شما را کاملا از بابت امنیت محل زندگی و یا کار راحت می نماید. به عنوان مثال به محض بسته شدن درب، قفل دیجیتال به صورت خودکار بسته شده و نگرانی بابت اطمینان از بسته بودن درب از بین می رود.

  • دیگر نیازی به دسته کلید نیست

برای بازکردن قفل های ضد سرقت هوشمند از کلید استفاده نمی شود و این بارزترین تفاوت قفل های ضد سرقت هوشمند و قفل های ضد سرقت کلیدی است.
یکی از خصوصیات اصلی قفل‌های هوشمند قابلیت باز و بسته کردن آن‌ها بدون استفاده از کلید است. دیگر نیازی نیست همه‌ی جیب‌ها و کیف‌هایتان را به دنبال دسته کلید بگردید. تنها کافی است که وارد اپلیکیشین شوید یا قفل با استفاده از بلوتوث گوشی شما، درب را برایتان باز کند.

  • می‌توانید رفت و آمدها را ثبت کنید

شما می‌توانید زمان رفت و آمد هرکسی به خانه خود را مشاهده کنید.برای مثال صاحب خانه‌ای را تصور کنید که برای فروش یا اجاره ملک خود به املاک محل، دسترسی به منزل را داده‌است.در این صورت با استفاده از قفل هوشمند می‌تواند دسترسی به منزل را رصد کند.

  • دادن دسترسی به قفل برای مهمان‌ها

یکی از بزرگترین نگرانی‌های صاحب‌خانه، حضور در خانه برای آمدن تعمیرکار، مهمان، نقاشی و دیگر افراد است. شما می‌توانید دسترسی به قفل خود را برای افرادی خاص برای مدت زمان محدود آزاد کنید. برای مثال می‌توانید رمزی که به پرستار بچه می‌دهید را طوری تنظیم کنید که تنها در ساعت هشت تا ده صبح کار کند. با استفاده از اپلیکیشن گوشی می‌توانید هر لحظه که قفل در باز شد مطلع شوید.

  • باعث ظاهر زیبا و شیک برای درب ضد سرقت

شما می‌توانید به جای قفل‌های درشتی که در خارج از درب‌های اصلی نصب شده‌اند یک وسیله‌ با طراحی زیبا بروری درب خود نصب کنید. قفل دیجیتال  باعث زیبایی و فراهم آوردن یک درب ضد سرقت شیک برای منزل ومحل کار شما میشود.

  • قفل کردن منزل خود به وسیله‌ی گوشی هوشمند

فرض کنید در تخت خواب هستید و فراموش کرده‌اید که درب ضد سرقت منزل را قفل کنید.با یک حرکت ساده می‌توانید از طریق گوشی هوشمند خود درب منزل را ببندید.

نصب قفل دیجیتال بر روی درب های ضد سرقت

 

نصب قفل دیجیتال روی درب ضد سرقت

 

نصب قفل دیجیتال بر روی درب های ضدسرقت دارای اصول و قواعدی می باشد. درب ضد سرقت دارای انواع مختلف است و در بازار ایران به صورت سه دسته اصلی عرضه می شود، که شامل: درب ضد سرقت ترک، درب ضد سرقت چینی و درب ضد سرقت ایرانی است .در میان این انواع، درب ضد سرقت ترک هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت در مقام بالاتری نسبت به سایرین قرار دارد. البته درب ضد سرقت ایرانی نیز از نظر ظاهر و کیفیت تا حد زیادی مشابه نمونه ترکیه ای آن است.

ولی قیمت آن نسبت به درب ضد سرقت ترک پایین تر است. نوع چینی ارزانترین آنها است. البته این به معنی بی کیفیت بودن درب ضد سرقت چینی نیست. نکته مهمی که باید در مورد درب های ضد سرقت ایرانی بدانید این است که این درب ها می توانند دقیقا مطابق خواسته شما ساخته شوند یعنی امکان سفارش این درب ها مطابق با نیاز شما وجود دارد.

نصب قفل دیجیتال ضدسرقت بر روی هر یک از درب های ذکر شده از قاعده خاص خود پیروی می کند. بر روی درب های ضد سرقت ترک و ایرانی می توان تمامی قفل های دیجیتال را نصب نمود ولی بر روی درب های ضد سرقت چینی بهتر است قفل بدون دستگیره نصب گردد زیرا با نصب قفل دیجیتال با دستگیره، سیستم مرکزی قفل ضد سرقت درب از کار می افتد و کارایی خود را بر روی درب ضد سرقت از دست خواهد داد.

شرایط نصب قفل دیجیتال روی درب ضدسرقت

  1. ضخامت درب حداقل باید 3.5cm تا 9cm باشد .

  2. بائو (فاصله لبه درب تا شروع نقش و نگار) درب باید حداقل 12cm باشد.

  3. طول شفت نباید از مرکز درب خارج شود (طول دم کلیدی).

  4. نوع درب (درب راست بازشو / درب چپ بازشو) : اکثر مدل های قفل دیجیتال ضدسرقت قابلیت تعویض وضعیت راست بازشو و چپ بازشو رو دارند.

  5. این که آیا “پانل پوشش” برای پوشاندن سوراخ های نصب نیاز دارید یا نه (فقط برای کاربر نهایی).

  6. بررسی محتویات بسته قفل دیجیتال ضدسرقت برای نصب.

  7. بررسی نوع درب (چوبی – فلزی و …)

دیگر مطالب مهم اتحاد درب

  1. درب لابی
  2. درب ضد سرقت دو لنگه
  3. آموزش نصب انواع درب ضد سرقت
  4. ابعاد درب ضد سرقت استاندارد
  5. درب ضد سرقت فلزی
درب ضد سرقت ایرانی,قیمت درب ضد سرقت ایرانی,کیفیت درب ضد سرقت ایرانی,خرید درب ضد سرقت ایرانی,انواع درب ضد سرقت ایرانی

قیمت بهترین مارک درب ضد سرقت ایرانی + 50 مدل جدید و پر طرفدار

اتحاد درب یکی از بزررگترین و باسابقه ترین تولیدکنندگان درب ضد سرقت در داخل ایران است.درب ضد سرقت ایران دارای کیفیت بسیار بالا به همراه قیمت مناسب است. برای مشاوره و استفاده از خدمات ما با اتحاد درب تماس بگیرید.
تمیز کردن درب ضد سرقت,رنگ کردن درب ضد سرقت,از بین بردن خط و خش درب ضد سرقت

روش های تمیز کردن و رنگ کردن درب ضد سرقت

تمیز کردن و رنگ کردن درب ضد سرقت هم برای زیبایی و هم برای سلامتی بسیار مهم است.روش هایی ناب و تست شده با استفاده از ماده هایی که میتوانید بدون زمان و هزینه زیاد خودتان بسازید و درب های ضد سرقت و اجزای آن را رنگ کنید و براق نگه دارید.
بهترین نوع درب ضد سرقت,بهترین نوع درب ضد سرقت کدام است,بهترین مدل درب ضد سرقت

قوی ترین و بهترین مدل های درب ضد سرقت نسبت به بودجه

آگاهی از بهترین نوع و مدل و برند درب ضد سرقت و آشنایی کامل با مشخصات فنی و ظاهری آن ها همراه با مقایسه بهترین مدل های درب های ضد سرقت برای خرید نسبت به بودجه.بهترین درب ضد سرقت را از ما بخواهید
تعویض درب های قدیمی با درب ضد سرقت,آموزش کامل مراحل تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت

آموزش کامل مراحل تعویض درب ضد سرقت و جایگزینی با درب قدیمی

آموزش گام به گام به همراه راهنمایی کامل برای تعویض درب های قدیمی منازل با درب های ضد سرقت جدید بدون نیاز به تخریب و صرف وقت و هزینه زیاد.تعویض درب ها یک امر مهم و امنیتی برای هر خانه ای است که زمان زیادی از تعویض درب هایش میگذرد.