درب داخلی اتاقی از مهمترین دربهای مورد استفاده در ساختمان‌ها و به خصوص منازل هستند که برای تفکیک اتاق‌ها از سایر بخش های ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر درب داخلی را در منزلتان نصب نکنید، هیچ گونه حریم خصوصی نخواهید داشت و ظاهر ساختمان نیز نامناسب خواهد بود. با استفاده از درب داخلی می توانید قسمت های مختلف ساختمان را از یکدیگر تفکیک نمایید. از پرفروش ترین و زیباترین مدل های درب داخلی می توان به درب چوبی اشاره داشت. 

در اتحاد درب جدیدترین مدلهای درب داخلی لوکس و کلاسیک با قیمت مناسب به فروش می‌رسد.

برای ثبت سفارش خرید، دریافت مشاوره و مشاهده جدیدترین نمونه کارها با ما تماس بگیرید.

انواع درب داخلی ساختمان


 

درب‌ داخلی اتاق یکی از اجزای اصلی در هر ساختمانی به شمار میرود که نقش بسیار مهمی در جلوه و زیبایی آن ساختمان ایفا می‌کند. امروزه با پیشرفت هر روزه تکنولوژی و فناوری در صنعت ساختمان سازی درب‌ اتاق‌ها نیز دچار تغییرات بسیار زیادی شده اند. درب‌های داخلی علاوه بر کارکرد مهمی که در ساختمان‌ها دارند، یکی از مهمترین عناصر برای ایجاد زیبای در دکوراسیون‌های داخلی نیز به شمار می‌روند. درب داخلی شامل درب اتاق خواب، سرویس بهداشتی و حمام می‌ شود. به طور کلی در ساختمان سازی درب‌ها را می توان از لحاظ کارکرد به دو دسته  تقسیم بندی نمود:

  1. درب داخلی
  2. درب ورودی

درب‌های ورودی به مدلهایی گفته می‌شود که به محیط بیرون از خانه باز شده که شامل درب حیاط، درب کوچه و درب‌های واحد آپارتمان هستند. در این روزها اکثرا برای دربهای ورودی از محصولات ضد سرقت استفاده می‌شود. مدل درب‌های ورودی و جنس آن ها نیز بسیار متنوع است. از انواع درب چوبی و ضد سرقت گرفته تا درب آهنی حیاط. درب ضد سرقت یکی از مهم ترین و امن ترین مدل های درب ورودی ساختمان به شمار می رود.

درب داخلی بر خلاف دربهای ورودی در فضای داخل ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند و در انواع چوبی، شیشه‌ ای و غیره موجود هستند. این دربها بر اساس محلی که نصب می‌‌شوند، دارای تنوع جنس و مدل هستند. برای مثال دربهایی که به عنوان درب سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید از مدلهای ضد آب باشند.

ابعاد درب داخلی اتاقی 210*80 و ابعاد درب سرویس 210*60 می باشد. امکان ساخت درب در ابعاد سفارشی امکان پذیر می باشد.

در هنگام خرید درب داخلی باید به چه نکاتی توجه نمایید؟

در هنگام خرید درب داخلی ساختمان اول از همه باید به کیفیت و مقاومت درب توجه نمایید. عامل مهم بعدی زیبایی و همخوانی درب با دکوراسیون ساختمان است. در ادامه به بررسی نکات مهم و ویژگی های درب داخلی که در هنگام خرید باید به آن دقت نمایید، می‌پردازیم:

 قیمت درب داخلی ساختمان

یکی از مهمترین فاکتورها در هنگام خرید، قیمت درب داخلی ساختمان و میزان بودجه در نظر گرفته شده از جانب شما برای خرید محصولات است. در ادامه ارزان‌ترین و گران‌ترین محصولات را به شما معرفی می‌کنیم.

  • ارزان‌ترین مدل درب داخلی، درب ام دی اف و اچ دی اف است. بعد از آن درب پی وی سی از جمله محصولات قیمت مناسب بازار هستند. دلیل ارزان ترین بودن این محصولات مقاومت کمتر آنهاست.
  • درب چوبی و همین طور درب پلی وود از محصولات گران قیمت هستند. که علاوه بر مقاومت بالا و کیفیت عالی دارای ظاهری بسیار شیک و مدرن هستند.

توجه به مقاومت و کیفیت درب

از موارد مهم که در هنگام خرید درب داخلی باید به آن دقت نمایید، مقاومت درب است. توصیه می‌شود برای دربهای سرویس حتما از محصولات مقاوم در برابر آب و پوسیدگی استفاده نمایید. کیفیت درب داخلی موجب راحتی در استفاده می‌شود. همچنین مدلهایی از درب داخلی که دارای عایق صوتی هستند(درب آکوستیک)، می‌توانند آرامش بسیاری را برای اهالی منزل فراهم آورند.

طول عمر و کیفیت درب داخلی، از فاکتورهای مهمی است که باید به آن دقت نمایید. قیمت درب داخلی ساختمان، می‌تواند یکی از عوامل تشخیص کیفیت درب باشد. البته به این معنی نیست که حتما همه دربهای ارزان بی کیفیت هستند. توصیه می‌شود برای خرید یک محصول مقاوم، حتما به مراکز فروش معتبر مراجعه نمایید. متاسفانه در برخی از فروشگاه‌ها، محصولات بی کیفیت را با قیمت بسیار بالا به فروش می‌رسانند و از اعتماد مشتریان سوء استفاده می‌کنند.

مدلهای جدید و مدرن درب داخلی

انتخاب درب داخلی باکیفیت، متناسب با معماری و دکوراسیون داخلی ساختمانتان بسیار مهم است. همخوانی درب از لحاظ سبک و رنگ می‌تواند بر زیبایی منزل شما بیافزاید. گاهی افراد با تغییر درب داخلی و انتخاب محصول مناسب ظاهری جدید و جذاب به منزل خود می‌بخشند. درب داخلی مدرن را می‌توانید از میان محصولات چوبی خریداری نمایید.

انواع درب داخلی ساختمان بر حسب جنس درب

درب های داخلی در طرح‌ها، مدل‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار موجود می‌باشند. در ادامه شما را با تعدادی از درب داخلی بر حسب متریال سازنده درب آشنا می‌سازیم:

درب ام دی اف

درب ام دی اف، یکی از ارزان‌ترین مدلهای درب داخلی ساختمان به شمار می‌رود که دارای وزن بسیار کم و مقاومت قابل قبولی است. این درب‌ها دارای تنوع بسیار بالایی از لحاظ رنگ، ابعاد و مدل هستند. روکش‌های درب داخلی ام دی اف به رویه‌های 5 میل، 8 میل و 11 میل تقسیم بندی می‌شوند که با افزایش ضخامت رویه درب قیمت هم بالا تر میرود. دربهای ام دی اف برای استفاده به عنوان درب اتاقی مناسب هستند و بهتر است از این درب ها با رویه پی وی سی برای سرویس استفاده نمایید تا دچار پوسیدیگی نشوند.

درب پی وی سی

درب پی وی سی از مدل های پرفروش درب داخلی است. این دربها را می‌توانید هم به عنوان درب اتاق و هم درب سرویس مورد استفاده قرار دهید. دربهای داخلی پی وی سی نیز دارای مدل و رنگ بندی متنوعی هستند. درب پی وی سی یا همان درب های رویه پی وی سی را با قیمت بسیار مناسب می توانید از اتحاد درب تهیه نمایید. از مهمترین مشخصات درب های پی وی سی می‌توان به ضد آب بودن آنها و مقاومت بالا در مواجه با رطوبت و پوسیدگی اشاره نمود.

درب اچ دی اف

دربهای اچ دی اف از یک کلاف چوبی (معمولا ساخته شده از چوب روسی) که داخل چارچوب از لایه های شبکه بندی شده فیبر پر شده، ساخته می‌شوند. دو طرف این چارچوب ها با استفاده از ورقه های اچ دی اف پوشانده شده است. روکش های HDF استفاده شده در این دربها دارای ضخامت‌های مختلفی می‌باشد.

انواع درب داخلی از لحاظ کاربرد

علاوه بر جنس، درب های داخلی را می‌توان بر حسب نوع کاربرد آن ها نیز دسته بندی نمود. درب اتاقی، درب ضد آب سرویس و حمام و درب کمد دیواری از انواع درب داخلی مورد استفاده در ساختمان ها می باشند.

درب ضد آب

درب ضد آب از محصولات پرفروش است که برای درب حمام و سرویس در منازل استفاده می‌شود. این دربها برای نصب در سرویس بهداشتی و حمام مورد استفاده قرار می‌گیرند. بهترین مدل درب ضد آب را می‌توانید از میان محصولات درب پلی وود خریداری نمایید. درب ای بی اس و پی وی سی در رتبه بعدی دربهای ضد آب، از لحاظ کیفیت قرار دارند.

درب اتاق خواب

مهمترین کاربرد دربهای داخلی، نصب به عنوان درب اتاقی است. دربهای اتاقی دارای مدلهای مختلف همچون درب چوبی، درب ام دی دف، درب پی وی سی و .. هستند که در طرح و رنگ ساخته و در بازار به فروش می‌رسد. می‌توان از درب های ای بی اس ضد آب هم به دلیل مقاومت بالا و قیمت مناسب به عنوان درب اتاق خواب استفاده نمود.

درب کمد

از دیگر مدلهای درب داخلی ساختمان درب کمد دیواری است. این دربها را می توان در مدلهای ریلی، کشویی و درب آکاردئونی. دربهای کمد را معمولا با ام دی اف و پی وی سی تولید می کنند.

برای خرید انواع درب کمد دیواری با ما در فروشگاه اتحاد درب تماس بگیرید.

سوالات متداول

  • درب داخلی دارای چه مدلهایی است؟

    این محصولات بر اساس جنس و نوع کاربرد دارای مدلهای مختلفی است. درب ام دی اف، پی وی سی، ملامینه، اتاقی و ضد آب از انواع این محصولات هستند.

  • قیمت حدودی دربهایداخلی چقدر است؟

    از آنجایی که این محصولات دارای مدلها و جنس های مختلفی هستند قیمت آنها نیز متغییر است. شما با بودجه حداقل 500,000 تومان می توانید محصولی باکیفیت تهیه نمایید.

  • مرکز فروش درب داخلی کجاست؟

    برای خرید مدل های متنوع با قیمت مناسب، می توانید به فروشگاه اتحاد درب مراجعه بفرمایید. همچنین می توانید محصول دلخواه را با ابعاد مورد نظر سفارش تا برای شما ساخته شود.