یکی از مدل های پرفروش در زمینه درب ورودی ساختمان، درب ضد سرقت فلزی است. درب رویه فلز دارای قیمت مناسب و کیفیت مطلوبی است و معمولا درب های ضد سرقت فلزی  ایرانی از محبوبیت بیشتری نسبت به درب های چینی برخوردارند. قیمت درب ضد سرقت فلزی ترک، گرانتر از محصولات ایرانی است اما از لحاظ کیفیت و زیبایی در یک سطح هستند و دلیل آن هم افزایش قیمت نرخ ارز می باشدو در حال حاضد به ندرت در بازار یافت میشود. به همین دلیل توصیه می شود به جای درب ترک درب های فلزی ایرانی خریداری نمایید. درب ضد سرقت رویه فلزی از مدلهای محبوب درب ضد سرقت است.

در مدلهای فلزی علاوه بر چارچوب، تمامی قسمتها از فلز ساخته شده اند و روکش چوبی ندارند. همین امر موجب شده با عنوان درب ضد سرقت فلزی شناخته شوند. دربهای فلزی دارای ظاهری ساده هستند و زیبایی درب ضد سرقت لوکس را ندارند. قیمت درب ضد سرقت فلزی بسیار مناسب بوده و از لحاظ کیفیت هم مورد تایید می باشند اما اگر به دنبال یک درب لوکس و شیک هستید بهتر است به سراغ درب با رویه چوبی بروید. دربهای فلزی ضد سرقت بیشتر در این موارد کاربرد دارند. برای مشاهده محصولات رو لینک مورد نظر کلیک کنید. 

درب ضد سرقت فلزی

در گذشته وقتی از درب ورودی فلزی نام برده می شد، منظور درب های چینی بودند که دارای کیفیت بسیار پایینی بوده و امنیت لازم را برای ساختمان ها فراهم نمی کردند. کیفیت و امنیت این درب ها به اندازه ای پایین بود که حتی نمیتوان آنها را جزو درب های ضد سرقت دانست. اما امروزه محصولات درب ضد سرقت فلزی ایرانی و ترک، با کیفیت بسیار عالی در بازار موجود می باشد. این محصولات همانند سایر مدلهای در ضدسرقت دارای عایق صدا و حرارت هستند و در برابر ضربه و ورود غیر مجاز بسیار مقاوم هستند. در ضد سرقت فلزی یکی از انواع درب ورودی فلزی به شمار می رود. دربهای ضد سرقت فلزی دارای مقاومت قابل قبولی هستند اما از لحاظ زیبایی نسبت به سایر مدلها ساده تر بوده و همین امر موجب می شود افرادی که بوجه کافی برای خرید درب را دارند از خرید و نصب این دربها به عنوان درب ورودی ساختمان منصرف شوند.

درب های ضد سرقت ارزان ساخت ایران به مراتب بهتر از درب های چینی هستند زیرا به جای آهن از سازه های فولادی مقاوم در ساخت این درب ها استفاده میشود. بهترین برند درب ضد سرقت ایرانی به دو گروه درب با رویه PVC و درب با رویه چوب تقسیم میشوند که هر دو گروه از درب های فلزی چینی با کیفیت تر هستند. درب ضد سرقت دو لنگه فلزی محصولی مناسب برای نصب به عنوان درب لابی و درب ویلایی می باشد.

enlightened ما به شما توصیه میکنیم ابتدا بهترین نوع درب ضد سرقت را بشناسید و سپس اقدام به خرید درب ضد سرقت فلزی برای منزل خود کنید.

یکی از مدل های درب ورودی آهنی می توان به درب استیل اشاره نمود. درب استیل از محصولات لوکس و لاکچری بازار به شمار می رود. دربهای استیل برخلاف درب فلزی دارای ظاهری بسیارلوکس و مدرن بوده و در عوض قیمت بسیار گرانتری دارد و به همین سبب بیشتر برای نصب به عنوان درب ورودی در ساختمانهای لاکچری مورد استفاده قرار می گیرد.

برخی از ویژگی های درب های ضد سرقت فلزی

دربهای ضد سرقت فلزی نیز همانند سایر محصولات دارای مزایایی هستند که آشنایی با آن ها می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

ویژگی های درب ضد سرقت فلزی

از مهم ترین مزایای دربهای فلزی ضد سرقت می توان به این موارد اشاره نمود:

  • درب های ضد سرقت فلزی معمولا تک قفل هستند و امنیت آنها  توسط زبانه‌ هایی که در سه طرف درب باز و بسته می‌شوند، تامین می‌ شود. دقت نمایید در مدلهای بی کیفیت و قلابی در ضد سرقت فلزی زبانه‌های به کار رفته عموما تو خالی بوده و توسط اهرم به راحتی باز خواهند شد.
  • ابعاد چارچوب درب‌های ضد سرقت فلزی حداکثر 105 در 210 سانتی متر بوده و عرض آن ها بین 90 تا 92 سانتی متر است.
  • ضخامت ورق داخلی  درب های ضد سرقت فلزی چینی بین یک میلی متر تا 0/8 میلی متر است.
  • دارای طرح های بسیار متنوع هستند.
  • بهترین گزینه برای نصب در قسمت بیرونی ساختمان به شمار می روند.
  • مقاومت بالا از دیگر مشخصه های این محصولات می باشد.

خرید و قیمت درب ضد سرقت فلزی

قبل از خرید درب ضد سرقت فلزی باید محل مورد استفاده را ارزیابی و اندازه گیری نمایید تا درب با ابعاد مناسب را خریداری نمایید. در ضد سرقت فلزی از دو لایه ورق به ضخامت تا یک میلی ‌متر در دو طرف درب نصب میشود. همچنین از یک لایه عایق صدا در لایه میانی  برای جلوگیری از آلودگی صوتی و صدا های زندگی شهری و از طرفی برای جلوگیری از اتلاف انرژی گرمایی استفاده می شود.

معمولا در های ضد سرقت فلزی در طرح، کیفیت، جنس و ابعاد مختلفی برای مصارف و سلیقه های متفاوت تولید می شوند و به سه دسته تقسیم میشوند :

  1. درب ضد سرقت فلزی با رویه چوب طبیعی
  2. درب ضد سرقت فلزی با رویه mdf و ...
  3. درب ضد سرقت فلزی با رویه فلزی

دربهای فلزی موجود در بازار به سه دسته درب ترک، ایرانی و چینی تقسیم بندی می شود. درب ضد سرقت فلزی و ترک از مدلهای محبوب و امن هستند و دربهای چینی معمولا به عنوان دربهای بی کیفیت بازار شناخته می شوند. البته برخی از مدلهای درب چینی دارای کیفیت لازم هستند و قیمت گرانتری دارند.

مشخصات درب ضد سرقت فلزي استاندارد در اتحاد درب

از مشخصات دربهای فلزی ایرانی می توان به این موارد اشاره نمود:

  1. امکان نصب دستگیره، در طرح های متنوع به همراه قفل شب بند با توجه به سلیقه و بودجه خریدار وجود دارد.
  2.  قفلهای نصب شده بر روی این دربها از نوع ضد سرقت و برند ترک می باشد.
  3. دارای نوار درزگیر برای جلوگیری از ورود گردو و غبار به داخل ساختمان هستند.
  4. مجهز به چهار عدد لولای مخفی قابل رگلاژ
  5. قابلیت رگلاژ بعد از نصب درب ضد سرقت
  6.  دارای چشمی با زاویه باز و زنگ
  7. چهار چوب درب از جنس فولاد گرم با ضخامت 12 سانتیمتر.
  8.  داخل درب از جنس Honeycomb جهت  عایق صدا
  9.  روکش درب  با پوشش رنگ کوره ای
  10.  رویه درب از ورق فولاد گرم با ضخامتهای مختلف.
  11.  آستانه تمام استیل

مقایسه درب ضد سرقت فلزی با درب معمولی

در مقایسه درب ضد سرقت فلزی با درب ورودی معمولی میتوان تفاوت های زیادی را مشاهده نمود. از این تفاوت ها می توان به استحکام، مقاومت در مقابل فشار، برش، اهرم و دستکاری قفل اشاره نمود. دربهای فلزی دارای امنیت بسیار بالایی هستند و نمی توان امنیت و مقاومت آنها را با محصولاتی مانند حفاظ آکاردئونی مقایسه نمود.

درب های ضد سرقت فلزی از استاندارد مخصوصی برخوردار بوده و از یراق آلات اصلی نیز در ساخت و تولید آنها استفاده میشود البته شرکت های متفرقه ای هم هستند که درب های ضد سرقت بی کیفیت خود را مثلا به عنوان درب ضد سرقت ترک به فروش میرسانند. به عنوان مثال در میان دو رویه درب هیچگونه ورق و سازه فلزی به کار نمیبرند که با چشم قابل مشاهده نیست و فقط افراد باید از اجزای درب ضد سرقت آگاهی داشته باشند تا بتوانند تشخیص دهند. درب ضد سرقت شیشه ای فلزی از مدلهایی است که دارای ظاهری زیبا هستند و به دلیل استفاده از روکش فلزی در این محصولات قیمت مناسبی دارند. نصب و استفاده از درب های ورودی شیشه ای به عنوان درب ورودی ویلا بسیار مرسوم است.

تفاوت میان درب‌ های چوبی و فلزی 

همانطور که از نام درب های ضد سرقت فلزی مشخص است، این درب ها از ساختاری فلزی بهره‌ مند هستند. بد نیست بدانید که شما برای انتخاب رنگ مناسب برای این درب ها لازم است تا علاوه بر زیبایی به برخی نکات همچون عدم خوردگی فلز یا هوازدگی آنها نیز توجه داشته باشید. درب در میان خریداران از طرفدار بیشتری برخوردار است اما به دلیل قیمت ارزان تر دربهای فلزی، برخی از خریداران به سراغ این محصولات می آیند. درب ضد سرقت فلزی طرح چوب به دلیل ظاهر مشابه دربهای چوبی و قیمت ارزان که از مزیت های درب فلزی است، یکی از پرفروش ترین مدلها در بازار است.

همواره بهتر است از رنگ هایی استفاده شود که هارمونی مناسبی میان رنگ فلز و رنگ درب ضد سرقت برقرار نمایند. گفتنی است امروزه برای رنگ آمیزی این درب ها بیشتر از رنگ های پودری الکترواستاتیکی استفاده می شود. نکته دیگری که درباره درب های فلزی باید بدانیم این است که در این درب‌ها، در صورت وجود داشتن روکوب چوبی، رنگ فلز نیز از پشت درب دیده خواهد شد لذا حتما دقت داشته باشید که در زمان انتخاب رنگ مورد علاقه خود به رنگ فلز و همچنین چهارچوب درب نیز توجه کنید. درب ضد سرقت سفید دارای مدلهای بسیاری در زمینه درب فلزی است. درب ضد سرقت فلزی سفید دارای ظاهری بسیار زیبا و شیک است.

نمونه هایی از درب های ضد سرقت فلزی

درب ضد سرقت فلزی

در ضد سرقت فلزی

قیمت درب ضد سرقت فلزی

درب فلزی

درب ضد سرقت فلزی سفید

درب فلزی ضد سرقت

سوالات متداول

  • قیمت درب ضد سرقت فلزی چقدر است؟

    درب فلزی بر اساس ابعاد و نوع ساخت دارای مدل های مختلف و قیمت متنوع می باشد. برای استعلام قیمت می توانید با فروشگاه اتحاد درب تماس بگیرید.

  • درب ضد سرقت رویه فلزی در چه مکان هایی قابل نصب است؟

    این محصولات نسبت به عوامل محیطی دارای مقاومت بسیار بالایی هستند به همین دلیل می توان از این درب ها به عنوان درب لابی، درب ویلایی و درب آپارتمانی استفاده نمود.

  • بهترین نوع درب ضد سرقت فلزی کدام است؟

    درب فلزی ترک، چینی و ایرانی از محصولات موجود در بازار می باشد. در میان این محصولات درب های ترک و ایرانی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند.