درب ضد حریق,درب ضد آتش,درب مقاوم

مشخصات درب ضد حریق شیشه ای، ضد آتش

  • یکشنبه 11 اسفند 1398
  • 8139 نفر

درب ضد حریق از جنس تمام فلز است که مخصوص مکان های عمومی و مهم مثل بیمارستان ها است که از ورود آتش جلوگیری میکند و حداکثر 4 ساعت در مقابل آتش و حرارت مقاوم است

درب ضد حریق یکی از انواع درب های موجود بازار می باشد که می توان برای درب ورودی راه رو و راه پله ها نصب و مورد استفاده قرار گیرد. برای خرید و اطلاع از قیمت درب ضد حریق ارزان، می توانید با اتحاد درب تماس بگیرید. 

درب ضد حریق

درب ضد حریق نوعی درب ضد سرقت است که از نفوذ آتش جلوگیری میکند و در برابر آتش 4 ساعت مقاوم است .چارچوب درب از فولاد است و روکش آن از ورق آهن و پشم سنگ و رنگ نسوز ساخته میشود.لاستیک نسوز اطراف آن نیز از نفوذ دود و حرارت جلوگیری میکند.

استفاده از درب ضد حریق ایرانی در پله فرار مجتمع های مسکونی و تجاری، ادارات، ورزشگاه ها، پالایشگاهها و نیروگاهها ، راهروهای ارتباطی بیمارستان و اماکن اداری ، سالنهای همایش ، فرودگاهها و بطورکلی تمام مکانهایی که امکان حریق وجود دارد و امنیت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است  استفاده می شود.درب های ضد حریق دارای وزن 100 کیلوگرم هستند و با یراق آلات آنتی پنیک ساخته میشوند.

درب ضد حریق در برابر آتش مقاوم اند اما مقاومت آنها با یکدیگر متفاوت است مثلا یک درب ضد حریق می‌تواند ۲۰ دقیقه، ۳۰ دقیقه، ۴۵ دقیقه، ۶۰ دقیقه و یا ۹۰ دقیقه در برابر آتش مقاومت کند. درب های ضد حریق فولادی تا 3 ساعت مقاومت میکنند.

همه درب های ضد حریق و جدیدترین مدل های درب های ضد سرقت به یک سیستم مغناطیسی زنگ خطر متصل هستند و در هنگام آتش سوزی به طور اتومات بسته میشوند همچنین بعضی درب ها ضد حریق همراه یک پنجره ضد حریق عرضه میشوند.

برای خرید و نصب درب ضد حریق با اتحاد درب تماس بگیرید.

استاندارد های درب ضد حریق

درب ضد حریق شرکت اتحاد دارای استاندارد های جهانی و مورد تایید UL  امریکا ، LPCB  انگلستان و VDS آلمان میباشد که 1 تا 4 ساعت در برابر آتش و حرارت مقاومت کامل دارد و تا دمای بیش از 850 درجه سیلیسیوس در مقابل حرارت و دود مقاوم و مستحکم است.

وارد سایت http://www.ul.com/  شوید تا استاندارد های جهانی درب ضد حریق را مشاهده کنید.

 

انواع درب ضد حریق

  • چوبی
  •  فلزی
  •  شیشه خور
  • دو لنگه تک باز شو
  • تک لنگه شیشه خور

کاربرد های درب ضد حریق

  1.  درب های خروج اضطراری برج های مسکونی و اداری
  2.  درب مخصوص نیروگاه برق
  3.  درب بیمارستانی
  4.  درب خزانه ها و انبار

 

enlightened حالا که با انواع درب ضد حریق و کاربرد های آن آشنا شدید ما به شما پیشنهاد میکنیم با انواع درب ام دی اف  و کاربرد های درب ورودی ساختمان هم آشنا شوید.

 

درب ضد حریق با تایید آتش نشانی

درب ضد حریق شرکت اتحاد تایید شده توسط سازمان آتش نشانی است که دارای وزن تقریبی 100 کیلو گرم میباشد و با یرآق آلات آنتی پنیک مختلف با برندهای D&D و داف و کاله ترکیه ساخته می شود و نوع یرآق دستگیره آنتی متر و لولای فنری ویا لولای معمولی با جک هیدرولیک می باشد و نکته مورد توجه نوع رگلاژ درب های ضد حریق فلزی می باشد که باید با پیم کوک لولای فنری به درستی انجام شود.

این نوع درب به وسیله جوشکاری و نصاب مطمئن نصب و رگلاژ میشود و اگر دقیق نصب و رگلاژ نشود باعث افتادگی و در رفتگی از لولا به مرور زمان میشود.

درب ضد حریق شیشه ای (شیشه خور)

درب-ضد-حریق

درب ضد حریق شیشه خور مانند درب ضد سرقت شیشه خور معمولا در ساختمان ها و مکان های پر تردد استفاده میشود.این نوع درب های در ساختمان های اداری و تجاری و همچنین ساختمان هایی که امور سیاسی در آنها انجام میشود نصب میشود و به درد ساختمان های مسکونی نمیخورد زیرا به دلیل امنیتی که درب ضد حریق ایجاد میکند قیمت بالایی هم دارد و برای ساختمان های مسکونی و کم تردد به صرفه نیست.

 درب ضد حریق شیشه دار یا همان درب ضد حریق شیشه خور در اکثر موارد برای اتاق های سرور و کارخانجات و یا مراکز تولید و مکان های حساس به کار میرود که برای بازرسی محل نیاز بیشتری دارند و نیز ۹۰ درصد دربهای ضد حریق برای بیمارستان ها به کار میرود.

شیشه های درب ضد حریق شیشه خور هم نسوز و مخصوص هستند و برای ساخت آنها باید برش مخصوصی به ورق داد و همچنین نوار نسوز کنار شیشه هم باید با دقت بالایی نصب شود زیرا این نوار برای نفوذ دود و گاز و حرارت است و اگر درست و دقیق نصب نشود باعث خفگی افراد بر اثر تنگی نفس میشود.

درب ضد حریق چوبی

ضخامت درب ضد حریق چوبی باید ۱٫۵ سانتی متر بیشتر باشد این درب ضد حریق چوبی حتما این ضخامت را برای گرفتن تاییده پایان کار ساختمان و تاییده آتش نشانی داشته باشد. معمولا برای ساختمان های بالای ۲۳ متر از درب ضد حریق  استفاده می شود که در حقیقت درب دودبند می باشد. درب ضد حریق چوبی دارای ضخامت بیشتر از ۱٫۵ و چوب خشک بدون هر گونه خطوط CNC می باشد. البته می توان ضخامت درب های را افزایش داد و برجستگی بر روی درب ایجاد کرد ولی نباید هیچ گونه کنده کاری بر روی درب ضد حریق جوبی انجام شود.

نوع دستگیره درب ضد حریق  نیز مهم می باشد. ست های کامل یراق درب ضد حریق تک لنگه و درب ضد حریق دو لنگه در بازار موجود می باشد و بستگی به کیفیت و کشور سازنده می توان از برندهای مختلفی استفاده کرد.

نصب درب ضد حریق چوبی بر روی چهارچوب فلزی نیز می تواند صورت بگیرد و بستگی به نظز ساختمان ساز دارد. چهارچوب چوبی درب ضد حریق چوبی بدون رنگ می باشد که از چوب روس خشک شده استفاده می شود و می توان گفت در این صورت جنس درب و چهارچوب شبیه به یکدیگر می باشد.

درب ضد حریق دو لنگه

درب ضد حریق دو لنگه متناسب با کارکردی که دارد در ابعاد مشخصی ساخته می شود. ابعاد استاندارد درب ضد حریق لنگه پشت تا پشت چهارچوب ۲۰۰ سانتی متر می باشد و ارتفاع درب ضد حریق لنگه نیز ۲۱۰ سانتی متر می باشد. همان طور که مشاهده می شود تغییری و اختلافی بین ارتفاع درب ضد حریق فلزی تک لنگه و دو لنگه وجود ندارد و تنها اختلاف عرض متفاوت این درب ها می باشد. البته باید بیان شود که در تمام پروژه ها ایجاد عرض ۲۰۰ سانتی متر مقدور نمی باشد و به همین دلیل کارخانه ساخت سایز های سفارشی درب ضد حریق دو لنگه مورد تاییده سازمان آتش نشانی را انجام می دهد. از عرض های ۱۶۰ تا ۱۷۰ سانتی متر می توان به عرض های رایج درب های دو لنگه مورد تایید سازمان آتش نشانی نام برد.

درب ضد حریق ارزان

ضمنا یادآور میشویم که فروش درب ضد حریق ارزان به معنای حتی یک درصد پایین بودن کیفیت کار ما نیست.  صد البته که با تاییدیه های آتش نشانی و یو ال و … کار را ارائه میکنیم و از بابت مجوزات و گرفتن پایان کار شام تضمین صد در صدی وجود دارد و به لحاظ کیفیت از همه نظر کار ما بالاتر از نمونه های خارجی و مشابه است و از این بابت میتوانید با خیال راحت تماس گرفته و سفارش خود را بیان بفرمایید. چه از نظر میزان تحمل حرارت و چه به لحاظ دستگیره و کیفیت رنگ و … با تضمین پایینترین قیمت و بالاترین کیفیت کار ما خدمت شما عرضه خواهد شد.

بهترین درب ضد حریق چه دربی است؟

می توان گفت بهترین نوع درب ضد حریق، دربی است که از نظر پایداری ، مقاومت و عایق عملکرد خوبی داشته باشد. هر چند این موضوع بستگی به نیاز شما و هدف اصلی از نصب درب دارد. به عنوان مثال، در برخی از تولیدی ها که بیشتر در معرض خطر آتش سوزی های مهیب هستند، بهتر است درب هایی با مقاومت بالا در نظر گرفته شود. در این صورت از شیوع و پخش سریع آتش جلوگیری شده و فرصت بیشتری برای اطفاء حریق وجود دارد.

اجزای تشکیل دهنده درب های ضد حریق و مشخصات فنی

اتحاد درب تولید کننده معتبر درب ضد حریق سعی دارد تا درب های ضد حریقی با توان تحمل بالا تولید و عرضه کند تا حافظ جان و مال هموطنان عزیز باشد.

شرکت اتحاد آپشن های متعدد و کاربردی ای روی درب ضد حریق ایجاد میکند مثل سیستم دزدگیر کدینگ ، استفاده از شیشه با ابعاد مختلف بر روی لنگه درب ضد حریق ،روکوب چوبی بر روی چهار چوب فلزی ، استفاده از چشمی دیجیتال هوشمند ، کلاف آلومینیومی دور لنگه ، قفل مولتی سیستم ۱۴ زبانه ، تغییر در ابعاد و رنگ درب ، استفاده از پشم سنگ با دانسیته های متفاوت ، پشم شیشه و یا یونولیت در داخل لنگه ، انتخاب نوع رویه با روکش های فلزی در قطر های متنوع و مختلف ، استفاده از دستگیره ها و درکوب ها و رزت های مختلف بر روی لنگه درب و بسیاری از آپشن های متنوع دیگر برای درب ضد حریق استفاده کند.

مشخصات درب ضد حریق عبارتند از :

  1.  پروفیل چهار چوب از ورق هیدرو کربن به ضخامت ۱/۵
  2. دارای نوار دودبند مقاوم در برابر حریق
  3. مواد تشکیل دهنده لنگه درب ضد حریق شامل دو لایه آهن هیدرو کربن به ضخامت ۱/۲۵ که دارای تقویت کننده های مخصوص جهت مقاوم سازی محل نصب یراق آهن آلات و همچنین شبکه های تقویت داخلی جهت استحکام درب و نیز جلوگیری از ریزش عایق داخلی
  4. هسته مرکزی درب ضد حریق از پشم سنگ با وزن مخصوص ۱۲۰ کیلو گرم، مقاوم در برابر حرارت تا دمای ۸۵۰ درجه سانتیگراد بدون تغییر شکل
  5. پوشش درب و چهارچوب از رنگ اپکسی پلی استر کوره ای
  6. یراق آلات فولادی و لولای مخصوص قابل تنظیم با دستگیره آنتی پنیک ( برند I-TEK Touch) ویژه خروج اضطراری
  7. لاستیک درز گیر نسوز که دورتادور چهار چوب قرارگرفته و هنگام آتش سوزی منبسط می شود

ابعاد استاندارد درهای ضد حریق معمولا ۱۰۵*۲۱۰  یا ۱۱۰*۲۱۰ می باشد.
همچنین امکان ساخت به ابعاد سفارشی و رنگ دلخواه مشتری نیز امکان پذیر است .

مطالب مرتبط : ویژگی های درب ضد سرقت ، انواع روکش درب ضد سرقت و درب داخلی ساختمان

قیمت درب های ضد حریق

اجزای-درب-ضد-حریق

قیمت درب ضد حریق بستگی به نوع مواد و آلیاژ سازنده آن دارد.

درب های ضد حریق باید تایید شده آتش نشانی باشند و بعضی از شرکت ها از فاکتور خرید شما برای گرفتن تاییدیه استفاده میکنند.اما درب های ضد حریق اتحاد همراه با کپی تاییدیه و فاکتور به خریدار ارائه میشوند.

درب های ضد حریق هم از نوع درب ضد سرقت فلزی با قابلیت ضد آتش بودن هستند و هم از نوع درب های ضد سرقت چوبی با این قابلیت هستند که قیمت این دو نیز با هم متفاوت است.البته بجز این دو مدل درب ضد حریق شیشه ای نیز تازگی تولید شده است که قیمتی بسیار بالاتری از بقیه درب های ضد حریق دارد.

اگر به دنبال خرید درب ضد حریق استاندارد و مطمئن هستید ما به شما پیشنهاد میکنیم محصولات ما را مشاهده کنید و در صورت تمایل به خرید با شماره های موجود در بالای صفحه با ما تماس بگیرید و ما به شما قول رضایت کامل را میدهیم.

نصب درب ضد حریق

بهتر است برای نصب و راه اندازی درب ضد حریق سراغ متخصصان این درب ها بروید که شرکت ما نیز یکی از ارائه دهندگان نصاب متخصص است.فقط نکته ای باید حتما رعایت شود این است که درب باید به صورت صاف و مستحکم نصب شود و کناره های درب نباید هیچگونه شکافی داشته باشد و این شکاف ها باید به طو کامل و مطمئن از عایق حرارتی پوشیده شوند.

نکات مهم برای خرید درب ضد حریق

  • مقاومت در در برابر حرارت از یک ساعت بیشتر.
  • ضخامت ورق فولادی حایز اهمیت است .
  • هنگام خرید و فروش باید بیان شود که شبکه داخلی ورق های تشکیل دهنده علاوه بر مقاومت نگهداری وخاصیت  ثابت نگه داشتن مواد داخل درب ضد حریق مثل پشم سنگ را دارند.
  • مهمترین ماده در داخل درب ضد حریق فلزی ، پشم سنگ استاندارد بدون مواد مضر می باشد پس باید درجه 1 بودن پشم سنگ ذکر شود.
  • رنگ رویه درب و چهارچوب از EPOXY POLYSTER که بصورت رنگ پاشی قطب های منفی و مثبت جریان الکتریکی بر روی ورق هیدروکربن صورت می گیرد.
  • یراق آلات،دستیگره درب،لولا ها و درز گیر ها نیز علاوه بر ساختار اصلی درب ضد حریق باید مورد تایید سازمان آتش نشانی باشند.

برای اطلاعات بیشتر مقاله نکات خرید درب ضد سرقت را مطالعه فرمایید تا با تمامی نکات آشنا شوید.

از محصولات درب استیل هم بازدید نمایید.

درب ضد سرقت ایرانی,قیمت درب ضد سرقت ایرانی,کیفیت درب ضد سرقت ایرانی,خرید درب ضد سرقت ایرانی,انواع درب ضد سرقت ایرانی

قیمت بهترین مارک درب ضد سرقت ایرانی + 50 مدل جدید و پر طرفدار

اتحاد درب یکی از بزررگترین و باسابقه ترین تولیدکنندگان درب ضد سرقت در داخل ایران است.درب ضد سرقت ایران دارای کیفیت بسیار بالا به همراه قیمت مناسب است. برای مشاوره و استفاده از خدمات ما با اتحاد درب تماس بگیرید.
تمیز کردن درب ضد سرقت,رنگ کردن درب ضد سرقت,از بین بردن خط و خش درب ضد سرقت

روش های تمیز کردن و رنگ کردن درب ضد سرقت

تمیز کردن و رنگ کردن درب ضد سرقت هم برای زیبایی و هم برای سلامتی بسیار مهم است.روش هایی ناب و تست شده با استفاده از ماده هایی که میتوانید بدون زمان و هزینه زیاد خودتان بسازید و درب های ضد سرقت و اجزای آن را رنگ کنید و براق نگه دارید.
بهترین نوع درب ضد سرقت,بهترین نوع درب ضد سرقت کدام است,بهترین مدل درب ضد سرقت

قوی ترین و بهترین مدل های درب ضد سرقت نسبت به بودجه

آگاهی از بهترین نوع و مدل و برند درب ضد سرقت و آشنایی کامل با مشخصات فنی و ظاهری آن ها همراه با مقایسه بهترین مدل های درب های ضد سرقت برای خرید نسبت به بودجه.بهترین درب ضد سرقت را از ما بخواهید
تعویض درب های قدیمی با درب ضد سرقت,آموزش کامل مراحل تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت

آموزش کامل مراحل تعویض درب ضد سرقت و جایگزینی با درب قدیمی

آموزش گام به گام به همراه راهنمایی کامل برای تعویض درب های قدیمی منازل با درب های ضد سرقت جدید بدون نیاز به تخریب و صرف وقت و هزینه زیاد.تعویض درب ها یک امر مهم و امنیتی برای هر خانه ای است که زمان زیادی از تعویض درب هایش میگذرد.