برای ساخت درب آکوستیک و ضد صدا در اتحاد درب، از ساختار و متریال خاصی استفاده می‌شود که عایق صدا و کمی هم رطوبت هستند. این دربها برای مکان‌های خصوصی و مکان هایی که وجود سکوت و آرامش در آن ها ضروری است مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

درب آکوستیک، درب ضد صدا یکی از انواع درب داخلی ساختمان است که برای جلوگیر از انتقال سر و صدا مورد استفاده قرار می‌گیرد. درب عایق صوتی، درب ضد صدا سرویس بهداشتی، قیمت عایق صوتی درب توالت و خدمات لمسه دوزی و لمسه کاری از جمله خدمات اتحاد درب برای تولید این دسته از دربها می‌باشد. برای خرید درب آکوستیک و اطلاع از لیست قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

درب آکوستیک

درب آکوستیک یا درب عایق صدا برای مکان‌هایی که نیاز به سکوت کامل و آرامش دارند، استفاده می‌شود. این دربها از روکش‌های عایق صدا ساخته شده اند. قیمت درب آکوستیک بستگی به کیفیت درب، طرح، میزان آکوستیک بودن درب و ابعاد متغییر است. 

درب آکوستیک در واقع همان درب ضد صدا می‌باشد که به منظور جلوگیری از ورود و یا خروج صدا در برخی از مکان‌ها و اتاق ها مورد استفاده قرار میگیرند. شما می‌توانید این دربها را در اتاق‌های موزیک، واحد های کنفرانس، اتاق های اداری، کارگاه ها، اتاق های مدیرتی و حتی در درب واحد های مسکونی نصب و از مزایای آنها بهره مند شوید.

امروزه به دلیل افزایش شهر نشینی و افزایش سر و صدا محیط‌های مسکونی، نیاز به ابزارهایی برای ایجاد آرامش در محیط بسیار مورد نیاز است. شما می‌توانید درب ضد صدا را با روش‌های مختلفی بسازید. در برخی از موارد تنها قرار دادن یک درزگیر در کنار درب ضد سرقت میتواند تا حد زیادی از ورود صدا به منزل جلوگیری کند. همچنین می توان انواع درب لابی را نیز با مشخصات درب ضد صدا تولید نمود. تولید درب لابی و درب ضد سرقت به صورت ضد صدا کمک میکند تا صدای ورودی به ساختمان بسیار کاهش یابد.

درب ضد صدا و آکوستیک در چه مکان هایی استفاده می شود؟

متاسفانه معماران در برخی از ساختمانها به دلیل سود بیشتر از عایق های صوتی استفاده نمی‌کنند. این امر موجب می‌شود تا سر و صدای زیادی به ساختمان وارد شده و آرامش افراد را بر هم بزند. یکی از مهمترین ابزار برای جلوگیری از ورودی سر و صدا به داخل ساختمان درب ورودی عایق صدا و پنجره های دوجداره است. دربهای آکوستیک برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند که در ادامه با تعدادی از کابردهای این محصولات آشنا خواهید شد:

  • عایق صوتی درب آپارتمان
  • سالن های کنفرانس
  • درب های ورودی و خروجی سالن سینما
  • اتاق های کارگاه ها
  • اتاق های مدیریتی
  • درب شرکت ها و دفاتر کار
  • استودیو ها و اتاق های صدا
  • درب توالت و سرویس بهداشتی

لیست قیمت درب آکوستیک

درب ضد صدا آکوستیک می‌تواند در طرح‌ها و ساختار های مختلفی در بازار به فروش برسد، پس اگر شما در بازار به دنبال خرید بهترین مدل درب عایق صدا هستید، به احتمال زیاد با قیمت های متنوعی برخورد خواهید کرد. دلیل اختلاف قیمت بین دربهای آکوستیک ساختار درب، نوع یراق، ابعاد درب و روکش های مورد استفاده برای این محصولات است. در صورتی که تمایل دارید یک لیست قیمت درب آکوستیک را تهیه نمایید، می‌توانید با شماره های درج شده در سایت اتحاد درب تماس بگیرید تا همکاران ما اطلاعات کامل را در اختیار شما قرار دهند. لازم به ذکر است با توجه به نوسانات قیمت از قراردادن لیست قیمت درب عایق صدا در وب سایت معذوریم.

قیمت خرید درب آکوستیک

درب ضد صدا دستشویی

درب ضد صدا دستشویی در هر خانه یا آپارتمانی از ضروریات است. در این سالها خانه‌های بزرگ و زیبای ویلایی جای خود را به آپارتمانهای کوچک داده اند و حریم خصوصی افراد کوچک و کوچکتر شده است.

حجب و حیای ایرانی کمتر می‌تواند موضوع صدای دستشویی را در حضور میهمان بپذیرد. بنابراین باید به فکر راه حلی بود تا استفاده از توالت، حتی در زمان حضور میهمان با آرامش استفاده شود. این موضوع با عایق بندی محیط سرویس بهداشتی، به خصوص درب ضد صدا دستشویی قابل حل است. اگر به دنبال قیمت عایق صوتی درب توالت هستید با ما تماس بگیرید. ما در اتحاد درب بهترین محصولات درب ضد صدا دستشویی را با قیمت ارزان تر از سایر فروشگاه‌ها، در اختیار شما قرار می‌دهیم.

درب ضد صدا و عایق صدا برای آپارتمان

بسیاری از افراد برای از بین بردن سر و صدای داخل آپارتمان، منازل مسکونی ، دفتر کار و یا غیره به راهکار هایی از جمله عایق صوتی دیوار مشترک روی می آورند. خب این بسیار خوب است اما متاسفانه اکثر مردم متوجه این موضوع نیستند که عایق صوتی درب یکی از موثر ترین کار هایی است که باید انجام داد، زیرا دربهای آپارتمان یکی از اصلی ترین نواحی ورود سر و صدا به داخل منزل و یا دفترکار شما هستند. توصیه می‌شود اگر بودجه کافی در اختیار دارید برای درب ورودی واحد آپارتمان حتما از مدلهای درب ضد سرقت عایق صدا خریداری نمایید تا امنیت و آرامش شما را همزمان فراهم آورد.

درب ورودی ساختمان، جزو اولین دربهایی است که باید برای بحث عایق صوتی مورد توجه قرار گیرند. البته برای عایق صوتی درب توالت و سرویس بهداشتی باید به بحث ضد آب بودن نیز توجه کرد.

عایق های مورد استفاده برای درب ضد صدا

برای داشتن یک درب ضد صدا می‌توان از عایق های معرفی شده در متن پایین استفاده نمود:

  • عایق پشم سنگ
  • عایق صوتی سرب

عایق پشم سنگ (Stone Wool):

عایق-پشم-سنگ

پشم سنگ امن ترین عایق صدا و حرارت برای درب است و با محیط سازگاری کامل دارد وبرای مهیّا کردن آرامش بیشتر در ساختمان‌ها و ادارات و جلوگیری از آلودگی صوتی در سالن‌های کنفرانس، استودیوهای ضبط صدا، هتل‌ها، سالن‌های سینما، آموزشگاه‌ها و... استفاده می‌شود.

عایق پشم سنگ از دو طریق به کاهش صدا کمک می‌کند:

  1. کاهش انتقال صدا در میان اجزای متشکله سازه
  2. جذب صدا در سطح

عایق پشم سنگ بازدهی بالایی در جذب و کاهش صدا دارد. به همین دلیل در فرودگاه‌ها، استودیوهای صدابرداری، زیر ریل‌ها و در ایستگاه‌های متروی داخل شهری به منظور جلوگیری از انتقال ارتعاشات و صدا از عایق پشم سنگ استفاده می‌کنند.

مقدار نفوذ انرژی صوتی بستگی به ضخامت مواد دارد. این مقدار در مورد پشم سنگ به ویژه در فرکانس‌های کم با افزایش ضخامت بالا می‌رود. قرار دادن فاصله هوایی مناسب در پشت عایق صدا، ضریب تضعیف آن را به نحوه محسوسی افزایش می‌دهد.

عایق صوتی سرب (Lead Sheet):

عایق-سرب

مهم‌ترین ویژگی یک عایق صوتی مناسب، زیاد بودن وزن ویژه، نرمی طبیعی، ظرفیت بالای کاهش سر و صدا و غیر قابل نفوذ بودن است.زیاد بودن وزن باعث کاهش ارتعاشات صوتی میشود و نرمی ورق سرب باعث کاهش ارتعاشاتی می‌شود که در سایر مصالح آکوستیکی عادی است.

ورق سرب را میتوان در تیغه های نازک درب استفاده کرد تا مانع نفوذ صدا شود.ورق سرب معمولا برای سالن های سینما و کنسرت و استودیوهای ضبط صدا استفاده میشود.

انجام درز بندی برای افزایش عایق صوتی درب

درب های تولید شده در اتحاد درب از سه ناحیه درز بندی میشوند :

  1. بین چارچوب و دیوار: در فضای داخلی، با اسپری فوم پلی‌یورتان تمام خلل و فرج باقیمانده بین چهارچوب و دیوار درزبندی می‌شود. این کار میزان عبور صدا را از این منفذ به شدت کاهش می‌دهد.
  2. بین درب و چارچوب: درب‌ها و چهارچوب‌ها به گاسکت‌های ویژه‌ای تجهیز شده که مانع نفوذ دود سرد و گرد و غبار می‌باشد.
  3. آستانه چارچوب: همیشه در رابطه با آستانه این تناقض وجود داشته که اگر چهارچوب آستانه‌ دار باشد پاگیر شده و ممکن است افراد هنگام خروج تعادل خود را از دست بدهند، از سوی دیگر اگر آستانه وجود نداشته باشد عایق‌ بندی درب بی‌ معنی خواهد بود، که معمولاً در این چالش، آستانه حذف می‌شود. 

مهمترین نکته در آکوستیک نمودن دربها، استفاده از عایق صوتی مناسب و درز گیری درب در محل تقابل درب با چهارچوب (فریم آهنی) است. هر چه عایق صوتی استفاده شده باکیفیت باشد و درز بین چهارچوب و درب به خوبی پوشش داده شود، در آکوستیک شده نشت صدای کمتری خواهد داشت. در تولید و ساخت درب آکوستیک باید از عایق استاندارد استفاده کرد، زیرا عایق غیر استاندارد اختلال ایجاد میکند و کارایی درب را پایین می‌ آورد.

تبدیل درب معمولی به درب ضد صدا

ضد صدا کردن درب ها توسط شرکت اتحاد درب می‌تواند در محل انجام شود. به این صورت که تیم فنی شرکت به محل پروژه اعزام شده و عملیات عایق کاری درب ها را آغاز می کنند. بنابراین شما به هیچ عنوان نیازی به خرید درب جدید و منحصر به فردی نخواهید داشت. اما به طور کلی خرید درب عایق صدا از تبدیل درب معمولی به درب عایق صدا مفیدتر است. کیفیت دربهایی که از ابتدا با این قصد طراحی و ساخته شده اند به مراتب از دربهای معمولی بیشتر است.

در خصوص روش عایق کاری درب های عایق صدا باید بگوییم که ابتدا یک لایه تخته روی درب قرار می گیرد. سپس عایق های درب روی آن قرار گرفته که از جنس عایق حرارتی شرکت ما می باشد. عایق کردن درب ها طبق خواست مشتری می تواند در هر دو سمت و یا فقط در یک طرف درب انجام شود.

پس از عایق سازی درب یک لایه چرم مصنوعی به رنگ دلخواه مشتری روی درب کار می شود و نهایتا توسط گل میخ های مربعی شکل و یا لوزی شکل لمسه کوبی خواهد شد.

آیا درب ضد سرقت هم عایق صدا است؟

درب ضد سرقت هم میتواند عایق صدا و رطوبت باشد به شرطی که هنگام ساخت درب ضد سرقت در دو طرف درب 2 صفحه فولادی قرار گیرد و بین آن دو صفحه فولادی شبکه های فلزی قرار گیرند و بین این شبکه ها نیز هوا وجود داشته باشد.

این هوای بین شبکه های فلزی به عنوان عایق صدا عمل میکند و این مورد فقط در درب های ضد سرقت استاندارد  وجود دارد. در درب های ضد سرقت چینی به جای استفاده از این شبکه های فولادی معمولا از شبکه های مقوایی استفاده می شود که این یکی از دلایل وزن پایین درب های ضد سرقت چینی است.

چرم کوبی درب

چرم کوبی درب اتاق یکی از روش ها برای ایجاد عایق صوتی در دربهای داخلی است. برای استعلام قیمت چرم کوبی و لمسه کوبی درب با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
برای کاهش صوت و جلوگیری از انتقال صوت باید از پوششی به اسم عایق صوتی استفاده کرد. عایق های فوم صداگیر با بهره مندی از آخرین تکنولوژی روز دنیا، در کاهش صداهای انتقالی به محیط پیرامون نقش به سزایی را ایفا می نمایند. قیمت درب ضد صدا آکوستیک به میزان عایق صوتی درب نیز بستگی دارد.