ابعاد درب ضد سرقت,اندازه درب ضد سرقت,ابعاد استاندارد درب ضد سرقت

ابعاد درب ضد سرقت + بررسی اندازه، عرض و ارتفاع محصولات استاندارد

  • شنبه 24 اسفند 1398
  • 5006 نفر

درب ضد سرقت مخصوص هر مکانی باید نسبت به فریم و چارچوب آن مکان ابعاد و اندازه استانداردی داشته باشد تا کامل روی چارچوب قرار گیرد و نصب شود تا درب ضد سرقت قابلیت های خودش را نشان دهد در غیر این صورت درب ضد سرقت مثل درب معمولی عمل میکند.

دربهای ضد سرقت موجود در بازار دارای ابعاد استاندارد بوده و بر اساس کاربرد و محل نصب باید درب مورد نظر را انتخاب و خریداری نمایید. اما اگر ابعاد محل نصب درب، استاندارد نباشد می توانید اقدام به ثبت سفارش ساخت درب ضد سرقت سفارشی نمایید. اگر درب خریداری شما دارای سایز مناسب نباشد، مجبور به خراب نمودن چهارچوب و استاندارد سازی محل نصب خواهید شد.

ابعاد استاندارد درب ضد سرقت چقدر است؟

دربهای ضد سرقت بر اساس کشور تولید کننده و نوع کاربرد دارای ابعاد متغییر هستند. ابعاد درب ضد سرقت یکی از مهمترین فاکتورهایی است که در هنگام خرید باید به آن دقت نمایید.

ساب فریم می تواند از قوطی ۳۰ در ۴۰ و یا هر نوع فلز دیگری باشد. طول ساب فریم انتظار برای درب ضد سرقت 212 سانتی متر است یعنی از کف تمام شده تا زیر نعل درگاه نباید بیشتر از 212 سانت باشد.ا لبته برای ساخت درب های ضد سرقت سفارشی هیچ محدودیتی در ابعاد و اندازه وجود ندارد و میتوان آن ها را با ابعاد و اندازه های سفارشی ساخت. 

 بعضی از ساختمان سازان بیشتر از درب های ضد سرقت سفارشی استفاده میکنند که خارج از اعدادی هستند که در بالا ذکر کردیم. نباید از درب ضد سرقت با عرض 125 سانتی متر استفاده کرد ولی بجای آن میتوان از درب ضد سرقت یک و نیم لنگه یا دو لنگه  استفاده کرد.  

برای داشتن بازشو 92 سانتی متر باید داخل به داخل فریم انتظار یا به عبارتی تمام شده ی کار عرض اندازه درب ضد سرقت 107 سانتی متر باشد.هر چارچوب 7.5 سانتی متر از فضای موجود را کاهش میدهد البته داخل به داخل فریم میتواند تا 117 سانتی متر افزایش داشته باشد که در این صورت میزان بازشو 102 سانتی متر هم میشود.رای ارتفاع ابعاد درب ضد سرقت نیز محدودیت هایی وجود دارد با توجه به اینکه از ورق های کات شده ی فولاد مبارکه برای استاندارد سازی ابعاد درب ضد سرقت استفاده می شود کف تمام شده تا ارتفاع نهایی نباید بیشتر از 213 سانتی متر باشد. اگر بخواهیم ابعاد درب ضد سرقت از این ارتفاع بیشتر باشد باید با استفاده از کتیبه این ارتفاع را جبران کنیم. در جدول زیر ابعاد درب های ضد سرقت را مشاهده خواهید نمود.

مدل درب سایز (ارتفاع وعرض)
درب ضد سرقت تک لنگه ایرانی 210 در 110 سانتی متر و 210 در 105 سانتیمتر
درب ضد سرقت تک لنگه ترک 215 در 115 سانتی متر
درب تک لنگه چینی 210 در 105
درب ضد سرقت یک و نیم لنگه     210 در 130 سانتی متر
درب ضد سرقت دو لنگه     217 در 180 سانتی متر
درب سه لنگه سفارشی

بیشتر تولید کنندگان درب ضد سرقت این محصولات را در ابعاد استاندارد تولید می کنند. البته تولید درب در سایز دلخواه هم امکان پذیر است. البته باید هزینه بیشتر بابت خرید درب سفارشی پرداخت نمایید.

ابعاد درب ضد سرقت ترک اصل

درب‌ ضد سرقت ترک از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین به دلیل سهولت واردات این درها از ترکیه نسبت به دیگر کشورها، این نوع درب به یکی از پرفروش‌ترین‌ درب‌های ضد سرقت در ایران تبدیل شده است.

ابعاد استاندارد این درب‌ها در داخل کشور ترکیه به صورت عرض ۱۱۰ و طول ۲۱۰ سانتی‌متر است. درخصوص درب‌های وارداتی، این درب‌ها در ابتدا با عرض ۱۰۵ ساخته می‌شدند، اما با توجه به نیاز مشتری‌های ایرانی تغییر یافتند؛ بنابراین ابعاد انواع وارداتی درب ضد سرقت ترکیه ای به ایران متفاوت است، چرا که ساختمان‌ سازان ایرانی ابعاد بزرگ‌ تری را سفارش می‌ دهند.

ابعاد درب ضد سرقت تک لنگه ترک

درب ضد سرقت ترک به دلیل کیفیت بالا خود پر طرفدارترین و پر فروش ترین درب ضد سرقت در ایران میباشد.

ابعاد استاندارد درب ضد سرقت ترک معمولا 212 * 108 سانتی متر است و باز شو مفید این نوع درب 205 * 90 سانتی متر میباشد اما درب های ضد سرقت وارداتی نسبت به تمایلات کار فرمایان دچار تغییراتی میشود.ابعاد دربهای ضد سرقت وارداتی ترک و مونتاژ ایران 101×205 و 97×204  سانتی متر می باشد که باز شو مفید آن به ترتیب 97×204 و 93×203 سانتی متر است.

برای دربهای ضدسرقت ایرانی،استاندارد خاصی وجود ندارد و معمولاً دارای ابعاد متغییری می باشد که با توجه به نیاز کارفرمایان تعیین می گردد.و همانطور که گفته شد کار فرمایان ایرانی از ابعاد استاندارد درب های ضد سرقت ترک استفاده نمیکنند و ترجیح میدهند از ابعاد بزرگتری نسبت به نمونه های ترک استفاده کنند.

 

ابعاد درب ضد سرقت دو لنگه ترک

عرض درب ضد سرقت دو لنگه نهایتا باید 2 متر باشد و اگر بیشتر از آن باشد سفارشی ب جساب می آید.اندازه درب ضد سرقت ترک و ایرانی اگر استاندارد باشد تاثیر خاصی روی نصب درب ضد سرقت ندارد اما در کل نصب درب ضد سرقت دو لنگه از یک لنگه سخت تر است و نیازمند به نصاب حرفه ای دارد همچنین کارخانه برای ساخت درب های ضد سرقت با ابعاد و اندازه های سفارشی  از ورق های کات شده با طول و عرض بیشتر استفاده میکند. 

ابعاد درب های ضد سرقت اروپایی

کشور های اروپایی مثل ایتالیا و فرانسه نیز ار تولید کنندگان معتبر درب ضد سرقت در جهان هستند که از جدیدترین و مدرن ترین روش های موجود برای تولید درب ضد سرقت استفاده میکنند همچنین اندازه و ابعاد استاندارد برای این شرکت ها بسیار مهم است اما ابعاد استاندارد برای هر کدام از این شرکت ها متفاوت است و اندازه و ابعاد مشخصی به عنوان استاندارد ندارند

ابعاد درب بر اساس شرکت تولیدکننده:

محصولات برخی از شرکت ها دارای استاندارد منحصر به آن شرکت هستند که البته بیشترشان با استاندارد های تایید شده مطابقت دارد.

ابعاد درب های ضد سرقت شرکت okey

ابعاد دربهای ضدسرقت ایتالیایی برند okey دارای بازشو مفید به طول و عرض 92×205 سانتی متر هستند که اندازه پشت تا پشت روکوب آن108×213سانتی متر می باشد. ابعاد این شرکت بسیار به ابعاد درب های ضد سرقت ترک نزدیک می باشد.

ابعاد درب های ضد سرقت شرکت Pd secure

برند Pd secure نیز درب های تولیدی خود را با ابعاد106×216 سانتی متر عرضه می نماید که بازشو مفید در نظر گرفته شده برای این مدل درب  98×214 می باشد. ابعاد درب های این شرکت نسبت به سایر شرکت ها کمی بزرگتر است.

ابعاد دربهای ضد سرقت شرکت Golden door 

درب ضد سرقت تولیدی برند Golden door دارای باز شوی مفید با ابعاد 95×206 می باشد که این اندازه از ابعاد شرکت okey بزرگتر و نسبت به شرکت Pd secure کوچکتر می باشد.

 

mail با ابعاد و اندازه و ویژگی های درب ضد حریق هم آشنا شوید.

 

ابعاد درب ضد سرقت ایرانی

ابعاد درب های ضد سرقت ایرانی هم با توجه به تولید کنندگان مختلف، متفاوت است. برای مثال برخی از مدلهای درب ضد سرقت ونوس تولید شده در اتحاد درب، دارای ابعاد مفید باز شوی 95×214 می باشد و قابلیت ساخت تا عرض مفید بازشوی 110 سانتی متر را هم دارد. درب های ایرانی بهترین محصول برای نصب هستند زیرا کاملا مطابق با معماری ایرانی تولید شده اند.

ابعاد درب ضد سرقت چینی

رایج ترین ابعاد و اندازه درب ضد سرقت چینی در بازار 105 * 210 سانتی متر میباشد البته با ابعاد ۲۱۰ *۱۲۰ سانتی متر نیز وجود دارد که این درب ها یک و نیم لنگه می باشد .

در سالهای اخیر برخی از وارد کنندگان درب های ضد سرقت چینی به منظور اینکه ابعاد درب ضد سرقت منحصر به خود آنها باشد اقدام به واردات درب هایی با سایز غیر متعارف کردند و دلیل آن نیز این است که معمولا فریم انتظار درب های ضد سرقت چینی چند ماه قبل از نصب درب در ساختمان کار گذاشته می شود و زمانی که فریم انتظار بر اساس سایز یک درب خاص گذاشته شود به اجبار یا باید همان درب نصب شود و یا تغییراتی را در فریم ایجاد کرد که در اکثر موارد مقرون به صرفه نخواهد بود.

درب های ضد سرقت چینی با ابعاد 110 * 210 با هدف بالا بردن ورودی مفید وارد بازار ایران شده اند اما اگر تناسب بین سایز درب و ضخامت ورق رویه نباشد لولا ها دچار مشکلاتی میشوند که عبارتند از : 

  1. افزایش عرض درب، سطح مقطع لنگه درب را افزایش خواهد داد و اگر ضخامت ورق رویه افزایش نیابد موج های بیشتری درب سطح درب ایجاد میشوند و مقاومت را در برابر ضربه کاهش میدهند.
  2. مرکز لنگه درب تغییر خواهد کرد که با توجه به ساختار لولا های درب ضد سرقت چینی،درب ضد سرقت هم از رگلاژ خارج میشود.

اگر برای بر طرف کردن مشکل اول ضخامت ورق رویه را افزایش دهیم وزن لنگه درب زیاد میشود و این مورد مشکل دوم را نیز بیشتر میکند.

ابعاد چهارچوب درب سرویس بهداشتی

ارتفاع استاندارد درهای سرویس بهداشتی ۲۰۳ تا ۲۰۴ سانتی‌متر است و بهتر است ارتفاع این درها را با ارتفاع دیگر درهای موجود در خانه خود هماهنگ کنید. درهای دو لته اگر به خوبی كار گذاشته شوند بسیار کارآمد خواهند بود به ویژه این که وقتی باز می‌شوند فضای کم‌تری از دیوار را اشغال می‌کنند. درهای خزینه رو (دری كه به صورت کشویی وارد دیوار توخالی کنار درگاه می‌شود) و درهای کشویی نیز همان‌طور كه در عکس سوم مشاهده می‌کنید گزینه‌های مناسبی برای سرویس بهداشتی هستند. از محصولات درب سرویس باز دید نمایید.

درهایی كه صندلی چرخ‌دار را بتوان از آن‌ها عبور داد باید حداقل ۹۱ سانتی‌متر عرض داشته باشند. البته اگر فضای خانه شما خیلی اجازه استفاده از درهایی با عرض‌های زیاد را نمی‌داد می‌توانید از دری با پهنای ۶۱ سانتی‌متر هم استفاده کنید، اما عرضی کم‌تر از این عدد موجب ناراحتی در عبور و مرور می‌شود و هم‌چنین باید حتما آن را سفارش دهید، چون چنین عرضی در بازار وجود نخواهد داشت.

 

مطالب پیشنهادی

  1. درب ضد سرقت شیشه خور
  2. درب ضد سرقت چینی
  3. درب ضد آب
  4. رنگ بندی درب ضد سرقت
  5. درب ضد سرقت ترک اصل
درب ضد سرقت ایرانی,قیمت درب ضد سرقت ایرانی,کیفیت درب ضد سرقت ایرانی,خرید درب ضد سرقت ایرانی,انواع درب ضد سرقت ایرانی

قیمت بهترین مارک درب ضد سرقت ایرانی + 50 مدل جدید و پر طرفدار

اتحاد درب یکی از بزررگترین و باسابقه ترین تولیدکنندگان درب ضد سرقت در داخل ایران است.درب ضد سرقت ایران دارای کیفیت بسیار بالا به همراه قیمت مناسب است. برای مشاوره و استفاده از خدمات ما با اتحاد درب تماس بگیرید.
تمیز کردن درب ضد سرقت,رنگ کردن درب ضد سرقت,از بین بردن خط و خش درب ضد سرقت

روش های تمیز کردن و رنگ کردن درب ضد سرقت

تمیز کردن و رنگ کردن درب ضد سرقت هم برای زیبایی و هم برای سلامتی بسیار مهم است.روش هایی ناب و تست شده با استفاده از ماده هایی که میتوانید بدون زمان و هزینه زیاد خودتان بسازید و درب های ضد سرقت و اجزای آن را رنگ کنید و براق نگه دارید.
بهترین نوع درب ضد سرقت,بهترین نوع درب ضد سرقت کدام است,بهترین مدل درب ضد سرقت

قوی ترین و بهترین مدل های درب ضد سرقت نسبت به بودجه

آگاهی از بهترین نوع و مدل و برند درب ضد سرقت و آشنایی کامل با مشخصات فنی و ظاهری آن ها همراه با مقایسه بهترین مدل های درب های ضد سرقت برای خرید نسبت به بودجه.بهترین درب ضد سرقت را از ما بخواهید
تعویض درب های قدیمی با درب ضد سرقت,آموزش کامل مراحل تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت

آموزش کامل مراحل تعویض درب ضد سرقت و جایگزینی با درب قدیمی

آموزش گام به گام به همراه راهنمایی کامل برای تعویض درب های قدیمی منازل با درب های ضد سرقت جدید بدون نیاز به تخریب و صرف وقت و هزینه زیاد.تعویض درب ها یک امر مهم و امنیتی برای هر خانه ای است که زمان زیادی از تعویض درب هایش میگذرد.