تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت,آموزش تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت,نحوه تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت

آموزش مراحل تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت

  • یکشنبه 25 اسفند 1398
  • 7035 نفر

همانطور که میدانید هر چیزی که مورد استفاده استفاده قرار میگیرد یک طول عمر محدودی دارد البته بستگی به نحوه استفاده از آن هم دارد.مغزی قفل درب ضد سرقت هم بعد از اینکه طول عمرش تمام میشود باید تعویض شود تا امنیت از بین نرود

تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت

همانطور که میدانید هر چیزی مثلا قفل ها طول عمر محدودی دارند و بعد از مدتی باید تعویض شند.

مهم‌ترین بخش درب‌ ضد سرقت، قفل است. درب‌ها به انواع مختلفی از قفل‌های ضد سرقت مجهز هستند و هر کدام سطح امنیت متفاوتی دارد. بنابراین هنگام خرید به نوع قفل درب ضد سرقت، سازنده آن و کیفیت قفل توجه ویژه‌ای داشته باشید.اما علاوه بر خرید قفل، لازم است به تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت؛ نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید تا امنیت لازم را برای خانه خود فراهم کنید.

باز کردن مغزی و توپی قفل درب ضد سرقت.هر درب ضد سرقت دارای یک مغزی قفل و زبانه است که با چرخاندن کلید، زبانه آن باز و بسته می‌شود. درب‌های ضد سرقت اغلب دارای دو مغزی هستند. مغزی قسمت بالا را شب بند و قسمت پایین را مغزی ساده می‌گویند.

تعویض مغزی قفل درب و نصب دستگیره جدید همیشه برای زیبایی و نو شدن نیست و بیشتر برای ایجاد امنیت و حفظ آن است.در هر جایی که زندگی میکنید سارقین هم به روز هستند و خانه هایی را مورد هدف قرار میدهند که قفل های آنها فرسوده شده است و امنیت بالایی ندارند.پس بهتر است هر چند وقت یکبار قفل های درب خانه یا محل کارمان را تعویض کنیم تا از نفوذ سارقین جلوگیری کنیم. چون هیچ سارقی حاضر نیست به عنوان مثال با یک قفل دیجیتال در بیافتد ! چون می داند که اگر بر فرض محال بتواند قفل دیجیتالی را باز کند انقدر برای او زمان گیر است که قطعا گیر می افتد و هیچ دزد عاقلی این ریسک را نمی کند !!

 

انواع قفل درب ضد سرقت

قفل درب ضد سرقت فارغ از این که از چه نوع دربی استفاده می‌کنید، انتخاب می‌شود. یعنی ممکن است شما از یک درب ضد سرقت ایرانی استفاده کنید. اما برای امنیت بیشتر از یک قفل ترک باکیفیت استفاده کنید.

بر روی درب‌های ضد سرقت حداقل از دو نوع قفل استفاده می‌شود که هر کدام دارای ساختار مهندسی خاصی می‌باشند. همین تفاوت ساختار تأثیر مستقیمی بر روی قیمت قفل درب ضد سرقت دارد. با توجه به افزایش آمار سرقت از منازل و اماکن، وجود یک قفل ایمن بر روی درب‌های ورودی به امری ضروری تبدیل شده است.

در حال حاضر قفل‌‌های موجود در بازار به دو نوع مختلف تقسیم‌ بندی می‌شوند که هر کدام دارای زیر مجموعه خاص خود نیز هستند.

 انواع قفل‌ها در دو دسته اصلی زیر قرار دارند:

  • قفل ضد سرقت کلیدی
  • قفل ضد سرقت هوشمند

 

قفل درب ضد سرقت کلیدی

این نوع قفل، اولین نسل قفل‌ ضد سرقت است که نسبت به قفل‌های هوشمند ارزان‌تر و البته پرکاربردتر در منازل می‌باشد. قفل کلیدی به دو نوع کلید مجهز است: کلید اصلی و کلید کارگری درب ضد سرقت.

 

قفل ضد سرقت هوشمند

قفل‌های هوشمند، مدرن‌ترین و امن‌ترین قفل‌ برای درب‌های ضد سرقت می‌باشند که دارای یک منبع تغذیه برق جداگانه هستند. این قفل‌ها در بخش داخلی درب تعبیه می‌شوند و حتی با قطع شدن برق ساختمان، خللی در عملکرد آن ایجاد نمی‌گردد.

این نوع قفل‌ها به دو نوع اثر انگشتی و کارتی تقسیم‌بندی شده‌اند.

 

تعویض قفل درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت دارای قفل های مختلفی هستند که از دید مختلف مانند جنس ، قابلیت و نوع کاربرد در درب ها نصب میشوند و هرزگاهی بنا بر دلایلی ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض دارند.

قفل درب ضد سرقت یکی از قطعاتی می باشد که در این درب ها نقش اصلی برای اینجاد امنیت را بازی می کند شما اگر به بازار فروش این قفل ها بروید می توانید انواع مختلفی از این قفل ها را با قیمت های مختلف مشاهده نماید و با توجه به بودجه ی خود یکی از آنها را خریداری نمایید ، معمولا قفل درب ضد سرقت دارای چندین زبانه می باشد این برای ایجاد امنیت در نقاط مختلف درب می باشد البته جنس قفل ها و همچنین ساختار داخلی این قفل ها نیز دارای تفاوت های زیادی با قفل های درب معمولی دارد.

در بین قفل های موجود در بازار به نظر قفل های شرکت کاله که متعلق به ترکیه نیز می باشد دارای فروش بیشتری می باشند البته در نتیجه و واقعیت قفل ها از سایر قفل های موجود در بازار بیشتر  دارای کیفیت بالاتری نیز برخوردار می باشند

 

مراحل تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت

1 . اندازه گیری دستگیره

معمولا قسمت جلو و پشت قاب قفل ها به یک میزان و به یک اندازه از مغزی قفل نیستند . بنابراین قدم اول برای اینکه از گیج شدن و دردسرهای بعدی تعویض قفل درب در امان بمانید این است که این فاصله را اندازه بگیرید .

در اکثر قفل های جدید این فاصله بین ۶ تا ۶٫۵ سانتی متر است و معمولا هم پیچ و مهره های جلو و پشت دستگیره با هم یکی هستند . اما باز هم برای اطمینان بیشتر و اینکه ممکن است قفل شما از نوع قدیمی باشد بهتر است قبل از اینکه به فروشگاه قفل بروید و یک قفل جدید بخرید این اندازه گیری را انجام دهید .

چون اگر قفلی بخرید که نسبت به قاب و سوراخی که در حال حاضر روی قفل دارید کوچک و بزرگ باشد آن وقت است که گرفتار می شوید و به یک نجار نیاز پیدا کنید که با دستگاه بخواهد جای قفل را در بیاورد .

2 . پیچ های دستگیره را باز کنید

در ابتدا می خواهیم قسمت داخلی دستگیره را در بیاوریم و برای اینکار نیاز داریم که تمامی پیچ ها را آزاد کنیم. برای باز کردن راحت تر پیچ ها اگر پیچ گوشتی برقی ندارید حتما بدنه دستگیره را با یک دست سفت و محکم بگیرید و بعد اقدام به باز کردن پیچ ها بکنید .

اما گاهی پیچ ها در دستگیره های جدید تر در دید نیستند و به صورت مخفی هستند و لازم است از آچار آلن استفاده کنید .

3 . دستگیره را جدا کنید

بعد از باز کردن پیچ ها لازم است دو طرف دستگیره را از داخل و بیرون بگیرید و با یک چند حرکت بخش های مختلف دستگیره را از درب جدا کنید .

احتیاط : در این زمان باید خیلی مراقب باشید که درب بسته نشود.

4 . چرخ لنگر قفل را باز کنید

بعد از باز کردن دستگیره های بیرونی و داخلی قفل درب نوبت به چرخ لنگر قفل است . برای باز کردن چرخ لنگر قفل درب ضد سرقت هم فقط کافی است پیچ های آن را باز کنید و بعد چرخ لنگر را بیرون بکشید .

اگر قفلی که می خواهید جایگزین کنید از همان برند قفل قبلی و از همان مدل است می توانید این قسمت چرخ لنگر را تعویض نکنید . البته فقط در صورتی می توانید اینکار را بکنید که با مقایسه قفل قدیمی و جدیدتان در کنار هم به این نتیجه برسید که هر دو یکی هستند.

5 . چرخ لنگر جدید را نصب کنید

چرخ لنگر قفل جدید را در جایگاه خودش بگذارید و پیچ هایش را ببندید . در این مرحله دقت کنید که کاملا چرخ لنگری دستگیره درب جدید باید محکم شود پس اگر احساس کردید که سوراخ قبلی برای قفل جدید کوچک است می توانید با دریل و یا ابزارهای دیگری مثل چکش و قلم سوراخ را کمی گشاد تر بکنید تا چرخ لنگری در جای خودش درست جا بیافتد .

6 . دستگیره جدید را نصب کنید

حالا زمانی است که بعد از اطمینان از سفت شدن چرخ لنگری باید قاب بیرونی دستگیره ها را نصب کنید . این مرحله سخت نیست و فقط باید دقت کنید که این دو قسمت در هم به خوبی چفت شوند و بعد پیچ ها را ببندید .

7 . دستگیره را امتحان کنید

بعد از نصب و مونتاژ قطعات قفل درب بهتر است قبل از بستن درب حتما دستگیره ها را یکبار امتحان کنید تا پشت درب نمانید .

 

تعویض مغزی قفل درب حیاط

  • زمانی که هر جفت پیچ را کامل قرار دادید، سعی کنید در یک زمان هر دو را با هم سفت کنید. بعضی اوقات ممکن است یکی سفت شده باشد، اما آن یکی هنوز شل باشد. هیچگاه پیچ ها را کامل سفت نکنید، مخصوصا بر روی درهای چوبی.
  • لازم نیست حتما ضربه گیر را تعویض کنید. اگر هنوز سالم است، از همان استفاده کنید.
  • بهتر است روی یک صندلی بشینید تا بتوانید مغزی را با تمرکز بیشتری و راحت تر عوض کنید و یا اینکه زیر در یک پادری بگذارید تا در ثابت باقی بماند.
  • مراقب باشید در را روی خودتان نبندید.
  • در زمان کار، ایمنی را رعایت کنید و مراقب دست و چشمان خود باشید.

 

نکات تعویض قفل درب ضد سرقت

  1. در صورتی که از نحوه صحیح تعویض قفل درب ضد سرقت، آگاهی ندارید، انجام آن را به متخصصین امر بسپارید.
  2. دقت کنید که نوع قفلی که برای تعویض بر روی درب ضد سرقت نصب می‌کنید، دارای کیفیت مطلوب و مقاومت بالایی باشد.
  3. در هنگام تعویض قفل درب ضد سرقت، از اعمال فشار بیش از حد خودداری کنید تا آسیبی به بخش‌های دیگر وارد نشود.
  4. بعد از خارج شدن قفل نوبت به رگلاژ یراق می‌رسد و پس از آن باید قفل جدید را جایگذاری و پیچ کنید.
  5. هنگام خرید قفل جدید درب ضد سرقت باید به موارد مهمی همچون ضخامت درب، طول شفت، دست راست یا چپ بودن درب، چوبی یا فلزی بودن درب و … دقت نمود.
  6. به منظور بهبود کارایی درب ضد سرقت لازم است پس از تعویض قفل درب ضد سرقت، آن را با روغن مخصوص یا روغن چرخ روغن‌کاری کنید.
  7. در بازار قفل‌‌های ساخت ایران، ترکیه و چین وجود دارند که هر کدام دارای کیفیت و کارایی متفاوتی است. اما قفل‌های ساخت ایران و ترکیه از کیفیت مطلوب‌تری برخوردار هستند؛ در خرید خود حتماً دقت کنید تا دچار خرابی مغزی قفل نشوید.

درب ضد سرقت ترک از محبوب ترین محصولات بازار به شمار می رود.

مطالب پیشنهادی اتحاد درب

قفل دیجیتال درب ضد سرقت

آموزش نصب درب ضد سرقت

درب لابی

درب ضد سرقت ایرانی,قیمت درب ضد سرقت ایرانی,کیفیت درب ضد سرقت ایرانی,خرید درب ضد سرقت ایرانی,انواع درب ضد سرقت ایرانی

قیمت بهترین مارک درب ضد سرقت ایرانی + 50 مدل جدید و پر طرفدار

اتحاد درب یکی از بزررگترین و باسابقه ترین تولیدکنندگان درب ضد سرقت در داخل ایران است.درب ضد سرقت ایران دارای کیفیت بسیار بالا به همراه قیمت مناسب است. برای مشاوره و استفاده از خدمات ما با اتحاد درب تماس بگیرید.
تمیز کردن درب ضد سرقت,رنگ کردن درب ضد سرقت,از بین بردن خط و خش درب ضد سرقت

روش های تمیز کردن و رنگ کردن درب ضد سرقت

تمیز کردن و رنگ کردن درب ضد سرقت هم برای زیبایی و هم برای سلامتی بسیار مهم است.روش هایی ناب و تست شده با استفاده از ماده هایی که میتوانید بدون زمان و هزینه زیاد خودتان بسازید و درب های ضد سرقت و اجزای آن را رنگ کنید و براق نگه دارید.
بهترین نوع درب ضد سرقت,بهترین نوع درب ضد سرقت کدام است,بهترین مدل درب ضد سرقت

قوی ترین و بهترین مدل های درب ضد سرقت نسبت به بودجه

آگاهی از بهترین نوع و مدل و برند درب ضد سرقت و آشنایی کامل با مشخصات فنی و ظاهری آن ها همراه با مقایسه بهترین مدل های درب های ضد سرقت برای خرید نسبت به بودجه.بهترین درب ضد سرقت را از ما بخواهید
تعویض درب های قدیمی با درب ضد سرقت,آموزش کامل مراحل تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت

آموزش کامل مراحل تعویض درب ضد سرقت و جایگزینی با درب قدیمی

آموزش گام به گام به همراه راهنمایی کامل برای تعویض درب های قدیمی منازل با درب های ضد سرقت جدید بدون نیاز به تخریب و صرف وقت و هزینه زیاد.تعویض درب ها یک امر مهم و امنیتی برای هر خانه ای است که زمان زیادی از تعویض درب هایش میگذرد.