یکی از انواع درب داخلی ساختمان که بسیار پرفروش می باشد، انواع درب ام دی اف می باشد. درب ام دی اف روکش پی وی سی از محصولاتی است که بسیار شیک و مقاوم است و می توان به عنوان درب اتاقی و درب سرویس مورد استفاده قرار گیرند. قیمت درب mdf بسیار مناسب بوده و جز محصولات پرفروش در بازار به شمار می رود. درب ام دی اف یکی از انواع درب اتاق خواب است که دارای قیمت ارزانی است. این محصولات عمدتا با عنوان درب اتاقی ارزان قیمت شناخته می شوند.

درب MDF 

درب MDF یکی از انواع درب داخلی ساختمان است که با کیفیت بالا در اتحاد درب تولید می شود. رویه ام دی اف درب MDF دارای ضخامت 6 میلی متر است یعنی در دو طرف درب دو لایه MDF 5 میل استفاده می شود و یک روکش با ضخامت ۱ میلی متر بر روی MDF با چسب پرس می شود.

دمای اتصال روکش با ام دی اف حدود 100 درجه سانتی گراد است و دو نوع رویه برای درب اتاق ام دی اف و درب سرویس ام دی اف مورد استفاده قرار میگیرد.یک نوع MDF با روکش PVC می باشد و نوع دیگر آن درب MDF با روکش ملچ و راش با رنگ های پلی استر می باشد.درب های ام دی اف انواع مختلفی دارند اما مدل ام دی اف دو قاب و سه قاب از پر فروش ترین این درب ها هستند. برای درب سرویس حتما از درب ام دی اف با روکش پی وی سی که عایق بندی شده استفاده نمایید. قیمت درب ام دی اف با روکش پی وی سی نسبت به محصولات معمولی در ام دی اف گرانتر است.

آشنایی با مشخصات درب ام دی اف

مقاومت بالای درب و استفاده از روکش PVC و روکش چوب و رنگ پلی استر از مزایای درب MDF هستند. ساختار داخلی درب از چوب روس خشک شده و هانی کام میباشد. به طور کلی درب ام دی اف برای ساخت درب های داخلی ساختمان استفاده می شود. ابعاد استاندارد دقیق برای درب ام دی اف داخلی وجود ندارد ولی معمولا با عرض 85 تا 90 سانتی متر ساخته میشوند و طول آنها نیز متناسب با طول دیوار ساخته میشود. معمولا برای خانه هایی که دیوار بلندی دارند از درب ام دی اف با طول 210 تا 215 سانتی متر و برای ساختمان های معمولی از درب ام دی اف با طول 202 تا 205 سانتی متر استفاده میشود.

البته درب MDF با چارچوب چوبی نیاز به فضای بزرگتری برای استفاده به عنوان درب اتاقی دارد.معمولا برای بازشو ۸۵ سانت درب MDF ابعاد پشت تا پشت چهارچوب چوبی درب ام دی اف باید ۹۵ سانتی متر باشد.

نصب درب MDF هم با فوم فشرده پلی اورتان انجام میشود.درب امن دی اف با چارچوب چوبی نیاز به یراق آلات متفاوتی با درب های معمولی دارد و برای نصب درب ام دی اف بر روی چارچوب فلزی هم از لولای جوشی چارچوب فلزی استفاده میشود. همچنین برای نصب درب ام دی اف با چهارچوب چوبی متناسب با نوع تولید درب از لولا تخت و قابلمه استفاده می شود. اما در هر صورت نصب درب ام دی اف نیاز به یک نصاب ماهر دارد که با اصول و درستی این کار را انجام دهد. برای استفاده از خدمات نصب و خرید درب اتاقی ام دی اف با اتحاد درب تماس بگیرید.

 

درب داخلی MDF (اتاق و حمام و سرویس بهداشتی)

درب داخلی ام دی اف

درب داخلی منزل دارای تنوع زیادی میباشند و از ساختار های چوبی و ABS و HDF و درب های MDF تا درب های کامپوزیتی جز درب های داخلی ساختمان به حساب می آیند. یکی از انواع درب که قابلیت روکش پذیری خوب با روکش های ملامینه و پی وی سی را دارد، درب ام دی اف است.MDF مخفف تخته فیبر فشرده با دانسیته متوسط می باشد که با فرآیند تولید فیبر و فیبریلازیسون و ترکیب مواد شیمیایی محرک چسب و چسب های اوره فرومالدئید و فنول فرمالدئید تولید می شود.

ساختار داخلی درب اتاق ام دی اف کلاف چوب روسی است که چوب خشک شده میباشند و با اتصالات خاص میتوان کلاف های چوبی درب ام دی اف را بوجود آورد. خشک بودن و اتصالات خاص چوب های کلاف از هر گونه صدمه ای روی درب جلوگیری میکند. در داخل درب های ام دی اف هم میتوان از هانی کام و لایه 3 میلی ضربدری استفاده کرد که به دلیل کاهش وزن درب های داخلی معمولا از هانی کام استفاده میشود.

برای روکش چوب درب MDF باید پرس روکش با گرمای برق به صورت ساختار هیتری باشد و یا با استفاده از ارسال روغن داغ و پخت روغن داخل در صفحات پرس استفاده شود.اما برای روکش پی وی سی درب ام دی اف که این نوع روکش ها با استفاده از ترکیب خلا و وکیوم به صفحات در ام دی اف اتصال پیدا میکنند البته در کنار قابلمه درب روکش چوب یا پی وی سی نمیباشد که البته میتوان در موارد خاص از لبه پی وی سی نیز برای ضد آب کردن این درب ها استفاده کرد.

روکش مورد استفاده برای ساخت درب اتاق ام دی اف دارای تنوع زیادی است: روکش چوب طبیعی از گونه های چوبی راش و ملچ، گردوی آمریکایی و روکش PVC و ملامینه.

مدل های متفاوتی برای تولید درب اتاق MDF و درب سرویس MDF استفاده می شود که در یک تقسیم بندی کلی می توان بیان کرد که درب های داخلی ساختمان به طرح های بدون برجستگی یا همان طرح های CNC، طرح های برحسته ۸ میل و طرح های برجسته ۱۶ و ۲۵ میلی متر تقسیم بندی می شود. رویه های درب داخلی MDF به رویه های 5 میل و 8 میل و در بعضی ار طرح های CNC عمیق به روی های 11 میل تقسیم بندی میشوند که با افزایش رویه قیمت هم بالا تر میرود.

درب ام دی اف اتاق

اگر می خواهید درب اتاق خواب خود را متناسب با طراحی داخلی منزل خود انتخاب کنید، بازدید از شوروم شرکت اتحاد درب این امکان را به شما می دهد تا در انتخاب خود سردرگم نشوید و مدل های متنوع درب چوبی و درب های ام دی اف موجود در این شرکت انتخاب را برای شما آسان خواهد کرد.

اگر دنبال رنگ های خواص درب مثل درب اتاق خواب سفید هستید، می تواند درب های چوبی و درب های hdf، pvc و mdf را به شما پیشنهاد بدهد. اگر برای درب اتاق خواب خود به دنبال درب چوبی با کیفیت می باشید حتما از محصولات ما دیدن فرمایید. جهت مشاوره با کارشناسان ما با شماره تلفن های ما تماس بگیرید.

برای خرید انواع درب کمد دیواری نیز می توانید با فروشگاه اتحاد درب تماس بگیرید.

 

انواع MDF موجود در بازار ایران

 

انواع درب ام دی اف

 

  1. MDF خام
  2. MDF روکش ملامینه و کاغذی
  3. MDF روکش PVC
  4. MDF روکش چوب
  5. MDF روکش چوب

بیشترین استفاده از درب های روکش چوب مربوط به درب های روکش ملچ میباشد  که ورق های مسطح آن با ابعاد 122*220 در بازار عرضه میشود.نکته قابل توجه در مورد ام دی اف روکش چوب در این است که در گذشته و به طور محدود در حال حاضر روکش های چوب با ضخامت های کمتر از یک میلی متر بر روی نئوپان و یا ام دی اف پرس میشد و در ساخت مبلمان و درب از آن استفاده میکردند که عمل پرس کردن روکش چوب در کارگاه ها نیز قابل انجام میباشد.

اما در حال حاضر ورق های ام دی اف روکس چوب که عمدتا روکش ملچ هستند در کارخانه به این صورت تولید میشوند که عملا میتوان گفت از خمیر چوب،کاغذ هایی با رگه های چوب تقریبا منظم تولید و بر روی ام دی اف کشیده میشود.قیمت ورق های ام دی اف روکش چوب از این دست پایین تر از سایر ام دی اف های روکش چوب میباشد.

 

درب MDF روکش PVC

اتحاد یکی از شرکت های معتبر تولید انواع درب روکش پی وی سی میباشد.این درب ها از جنس ام دی اف می باشد که روکش آن از جنس پی وی سی (pvc) می باشد که درب "ام دی اف" روکش پی وی سی بیشتر به عنوان " درب ورودی ساختمان " یا درب آپارتمان کاربرد دارد .

درب MDF روکش ملامینه و یا کاغذی

از روکش ملامینه یا کاغذی برای ساخت درب ام دی اف استفاده میشود که دقیقا همان ورق های مورد استفاده در کابینت و مبلمان اداری هستند.اما در صنعت درب از ام دی اف 3 میل با روکش کاغذی و ملامینه معمولا برای سخت درب های کمد دیواری استفاده میشود و ام دی اف های 8 و 16 میل روکش ملامینه را در ساخت درب های کار شده در پارتیشن بندی های اداری استفاده میکنند.

قیمت درب MDF

قیمت درب ام دی اف هم مانند سایر درب ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که روی قیمت تاثیر گذار هستند و از جمله این عوامل عبارتند از :

  1. نوع  ام دی اف
  2. طول و عرض درب
  3. یراق آلات
  4. تعداد درب
  5. و …

نحوه سفارش تولید و ساخت انواع درب MDF 

اولین نکته در سفارش درب داخلی ام دی اف این است که زمان تولید درب داخلی با چارچوب بیشتر از لنگه درب اتاقی میباشد.ساخت سفارشی چارچوب چوبی با قطر های مختلف قطعا زمان بیشتری نسبت به ساخت انواع درب داخلی  و درب ام دی اف بدون چارچوب دارد.

امروزه استفاده از درب داخلی با چارچوب چوبی در ساختمان سازی بیشتر شده است.مشتریان و سازندگان ساختمان باید در جریان برخی نکات باشند :

اول اینکه ضخامت چهارچوب های چوبی بین ۱۴ تا ۲۸ سانتی متر برای درب داخلی می باشد. دوم اینکه قطر دیوار در سه طرفی که چهارچوب نصب می شود باید همسان باشد تا بازو چهارچوب قابلیت نصب داشته باشد و پس از نصب روکوب بصورت صحیح روی دیوار قرار بگیرد و درب داخلی به زیبایی نصب شود.

درب داخلی هم به صورت رنگ شده و هم به صورت خام تحویل مشتری داده میشود و خرید یراق آلات مربوط مانند قفل و سیلندر و دستگیره با هماهنگی شرکت و نصاب انجام میشود.همچنین انواع درب های شرکت اتحاد دارای یک سال گارانتی و تضمین رنگ و تابیدگی هستند.

ساخت درب ام دی اف توسط شرکت اتحاد به صورت کلی و جرئی قابل انجام است. به همین دلیل شما میتوانید در تمام ایام حتی ایام تعطیل هم برای دریافت مشاوره یا سفارش با شماره تلفن های مربوطه تماس بگیرید.

سوالات متداول

  • قیمت درب ام دی اف چقدر است؟

    درب های ام دی اف از ارزان ترین مدلهای درب داخلی است. برای استعلام قیمت با اتحاد درب تماس بگیرید.

  • کاربرد درب ام دی اف چیست؟

    از این دربها می توان به عنوان درب اتاقی و سرویس استفاده نمود. برای درب سرویس باید دربهای ام دی اف عایق بندی شود.

  • امکان فروش عمده درب ام دی اف وجود دارد؟

    بله، برای خرید دربهای داخلی به صورت عمده و تکی با شماره های درج شده در اتحاد درب تماس بگیرید.