اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت,درب ضد سرقت از چه اجزایی تشکیل میشود,قطعات درب ضد سرقت

تمامی اجزای تشکیل دهنده درب های ضد سرقت

  • سه شنبه 22 بهمن 1398
  • 5062 نفر

ساختار تمامی اجزای ریز و درشت درب ضد سرقت را بشناسید تا برای خرید آگاهی کامل و درستی داشه باشید تا بتوانید اجناس اصلی را خریداری کنید.برای آشنایی با اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت کلیک کنید

ساختار و اجزای درب ضد سرقت از مهم ترین عوامل در ایجاد امنیت این درب ها می باشد. اگر اجزای درب دارای کیفیت مناسب نباشند و در محل مناسب درون استراکچر درب قرار نگیرند باعث ایجاد خلل در کارکرد و امنیت درب خواهند شد. از این رو باید در هنگام خرید درب ضد سرقت به تمام نکات و جزییات توجه نمایید.

اجزای تشکیل دهنده درب های ضد سرقت

درب ضد سرقت به انواع قفل های ضد سرقت و میزان امنیت متفاوت مجهز است.مهم ترین و اصلی ترین قسمت درب های ضد سرقت قفل ها هستند پس باید توجه زیادی به قفل ها شود زیرا اگر اصلی ترین و بهترین درب های ضد سرقت که از فولاد نفوذ ناپذیر و طبق استاندارد های جهانی هم ساخته شده باشند,دارای قفل مرغوب نباشند فرقی با درب های چوبی معمولی ندارند.

لولا درب ضد سرقت

لولای درب های ضد سرقت معمولا از داخل و خارج پنهان است تا مانع باز شدن درب از طریق اهرم کردن لولا شود. در درب ضد سرقت ترک لولاها از داخل کاملا قابل مشاهده است اما لولاهای درب های ضد سرقت چینی اصلا نه از داخل و نه از خارج قابل مشاهده نیستند. درب های ضد سرقت از چند لایه تشکیل میشوند. جنس لایه داخلی آن فولاد است که با لایه هایی مثل ام دی اف,فلز یا شیشه پوشانده میشود.البته فضای خالی در درب های ضد سرقت نیز از پشم سنگ پر میشود تا عایق صوتی و حرارتی هم باشد.

هر مکانی درب ضد سرقت مخصوص خود را نیاز دارد مثلا در آپارتمان ها که سر و صدا بیشتر است بهتر است که از درب های ضد سرقت فلزی که دو لایه ورق سخت در دو طرف درب و یک لایه عایق صدا و دما دارد استفاده کرد.

اما در مکان هایی مثل کارخانه ها و کارگاه های خارج از شهر که سارقین راخت میتوانند درب ها را تخریب کنند باید از درب های ضد سرقت مخصوص استفاده کرد تا از هرگونه تخریب و نفوذی جلوگیری کرد.در این گونه موارد نه تنها ضخامت لایه های فولادی در دو طرف درب به دو میلیمتر افزایش می یابند بلکه لایه میانی نیز از طریق ایجاد شبکه مستحکم فولادی به همراه تزریق مواد ویژه ضد برش، ضد مته ، ضد اسید و ضد تخریب در میان آن تقویت شده و از استانداردهای ویژه کیفیت این گونه درب ها برخوردار می گردد.

اگر میخواهید از درب ضد سرقت در مکان های مرطوب یا صنعتی استفاده کنید باید به پوشش های روی درب توجه زیادی کنید که ضد رطوبت و ضد اسید باشند.

رویه درب ضد سرقت

رویه درب ضد سرقت چینی به صورت فلزی (استیل) با رنگ کوره ای الکترواستاتیک می باشد. ولی رویه درب های ضد سرقت ترک و درب ضد سرقت ایرانی به دو دسته MDF با روکش طبیعی چوب و یا MDF با روکش PVC تقسیم  بندی می شود. استفاده از درب های ضد سرقت یکی از راه هایی است که برای بالا بردن امنیت اماکن بکار میرود.این گونه درب ها دارای اجزا و تکنولوژی ساختی متفاوت با درب های معمولی هستند و در ساخت این گونه درب ها از اجزا و قطعاتی استفاده شده است تا میزان ایمنی درب افزایش یابد.درب های ضد سرقت برای خرید به دو دسته تقسیم میشوند :

درب های فولادی ضد سرقت و یا openwork که مانند فولاد و یا آهن نرم می باشد و یک قطعه شیشه ی آب دیده در پشت پنل درب تعبیه شده است.

قفل درب ضد سرقت

یکی از مهم ترین قسمت های درب که باعث ایجاد امنیت در این درب ها می شود، قفل درب ضد سرقت است. قفل درب ضد سرقت در برند های مختلف در بازار موجود است که مهم ترین و با کیفیت ترین آن قفل برند کاله و داف ترکیه است. می توان برای ایجاد امنیت بیشتر بر روی این درب از قفل دیجیتال و چشمی دیجیتال هم استفاده نمود. 

با اجزای تشکیل دهنده درب ضد حریق هم آشنا شوید.

اجزای جزئی درب ضد سرقت

دیگر اجزای  درب ضد سرقت

  • روزنه یک لنز کوچکی است که به اسم چشمی شناخته میشود و روی درب قرار میگیرد تا از داخل بتوان بیرون را دید.در درب های ضد سرقت ساختمانی که این گونه درب ها معمولا در فضای بیرونی قرار می گیرند برای اینکه امنیت درب افزایش یابد چشمی ها و نیز در کوب را به روی درب قرار نمی دهند.
  • آلارم ها یک سری هشدار برای کاربران درب های ضد سرقت هستند که درباره بعضی مسائل مثل باز بودن درب یا آتش سوزی و...را اخطار و هشدار میدهند.
  • در درب های ضد سرقت یک پیچ طولانی برای محافظت از باز کردن و جابجایی درب وجود دارد به اسم پیچ لولا.اگر افراد سعی به باز کردن پین های لولا کنند پیچ لولا مانع این کار میشود و البته در درب هایی با امنیت بالا نمیتوان پیچ لولا را دید.
  • قفل یکی دیگر از اجزای تشکیل دهنده درب های ضد سرقت است که اگر کیفیت و امنیت بالایی نداشته باشد توسط  سارقین باز یا شکسته میشود.قفل های درب های ضد سرقت یا به صورت مکانیکی هستند و دارای یک کلید می باشند و یا به صورت الکترونیکی هستند و فاقد کلید هستند. قفل دیجیتال درب ضد سرقت معمولا امنیتی فرا تر از قفل های مکانیکی دارند و نیز قیمت بالا تری را هم دارند.

اجزای اصلی و کلی درب ضد سرقت

اجزای اصلی و کلی درب ضد سرقت

1 . ساختار (Structure) :

یکی از اصلی ترین و مهم ترین اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت که نقش مهمی دارد و به معنای شاسی و متریال درب ضد سرقت است و تمامی اجزای دیگر روی آن نصب میشوند و به دو صورت ساخته میشود :

laugh در این مدل استراکچر به این صورت ساخته میشود که یک کلاف فلزی به صورت محیطی با پروفیل فولادی ساخته میشود و سپس ورق فولادی که از قبل ساخته شده است روی این کلاف جوش داده میشود.

blush استراکچر درب با یک کلاف فلزی با پروفیل های فولالدی ساخته میشود.نوع و سایز این پروفیل نسبت به ضخامت درب تعیین میشود و سپس برای مقاومت بیشتر درب در برابر خمش 3 الی 4 قید فولادی دقیقا با همان سایز پروفیل های محیطی به صورت افقی به دو قید پروفیل عمودی محیطی جوش داده می شود، سپس ورق فولادی بر روی این کلاف جوشکاری می شود.

نکته : در دو نوع استراکچر ذکر شده یک نوع عایق حرارتی و یا صوتی به صورت تک لایه مثل عایق پلی اورتان، پشم سنگ، پشم شیشه و یا عایق پلی استایرن در داخل استراکچر نصب می شود که اهمیت بسزایی در رابطه با عایق نمودن آپارتمان در برابر با صوت و حرارت خواهد داشت.

عایق پشم سنگ :

 ماده اصلی و تشکیل دهنده پشم سنگ، سنگ بازالت، که از گونه سنگ های آتشفشانی می باشد که در کشور ما به جهت وجود آتشفشان های خاموش به وفور وجود دارد که عملا نقش پررنگی در عایق کردن محیط چه حرارتی و چه صوتی بازی می کند.

 

عایق پشم سنگ

 

عایق پشم شیشه :

ماده اصلی و تشکیل دهنده پشم شیشه، سیلیس می باشد که بعد از ذوب شدن  به الیاف تبدیل می شود و سپس توسط ماشین های تولید کننده نیروی گریز از مرکز، به اصطلاح الیاف پشم تبدیل می شود.

 

عایق پشم شیشه

 

عایق پلی استایرن :

این عایق یک نوع پلیمر سفید رنگ که در پروسه تولید یک عامل و یا متریال فوم کننده به آن  افزوده شده است که در ایران بانام تجاری یونولیت شناخته می شود.

 

عایق پلی استایرن

 

2 . چارچوب درب :

معمولا با استفاده از ورق فولادی ST37 به ضخامت 1.5 تا 2 میلی متر ساخته شده است، که این ضخامت تاثیر شگرفی هنگام نصب و استحکام درب دارد و عملا چهارچوب ساخته شده با ضخامت کم مشکلات عدیده ای را هنگام نصب برای نصاب به همراه دارد.شما هم میتوانید نصب درب ضد سرقت را به نصاب حرفه ای اتحاد درب بسپارید و هم خودتان درب را با روش های مختلف و راحت نصب کنید زیرا ما انواع روش های نصب درب ضد سرقت را در مقاله مربوطه توضیح داده ایم.

3 . پنل یا رویه :

اصلی ترین جزء درب ضد سرقت از نظر زیبایی رویه آن است .به علت سلیقه های مختلف افراد رویه ها نیز در بازار انواع و طرح های مختلفی دارند.اکثر طرح های رویه درب ضدسرقت مورد استفاده،رویه های روکش طبیعی با طرح های برجسته ، نیم برجسته و صاف هستند.روکش و رویه های مختلف و زیبایی هم وارد ایران میشوند و هم در شرکت هایی مثل اتحاد درب تولید میشوند. شما میتوانید برای آشنایی و مشاهده انواع روکش و رویه درب ضد سرقت مقاله مرتبط را مطالعه بفرمایید.

4 . یراق آلات :

قفل ، دستگیره و توپی یراق آلات مورد استفاده در درب های ضد سرقت هستند و از اهمیت زیادی برخوردارند و در طرح های مختلف و دو رنگ طلایی و نقره ای تولید و ارائه میشوند.

اجزای چارچوب درب ضد سرقت

  • پیچ لولا : یک پیچ طویل می باشد که برای محافظت از باز کردن درب ساخته شده است. به این صورت که اگر کسی بخواهد پین های لولای درب را باز کند، این پیچ مانع خواهد شد و در باز نخواهد شد.
  • نوار درزگیر لاستیکی : این نوار به عنوان عایق و برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار، حرارت، صدا، و … بر روی همه چهارچوب ها تعبیه شده است.
  • بدنه : از یک ورق فلزی بسیار مستحکم با ضخامت ۲ میلیمتر ساخته شده و با رنگ کوره ای الکترواستاتیک، رنگ آمیزی شده است.
  • قاب زبانه : جنس قاب زبانه از نوع استیل بسیار مقاوم می باشد، که برای نگهداری زبانه قفل در ۴ نقطه از درب ضد سرقت قرار داده شده است.
  • ریل موقت : برای نگهداری ساختار چهارچوب درب و برای نصب دقیق چهارچوب در ابعاد طراحی شده مورد استفاده قرار می گیرد.
  • فضای خالی : این فضا به منظور ثابت نگه داشتن چارچوب درب بر روی دیوار ایجاد شده است و معمولاً قابلیت چفت شدن با آجرهای دیوار را دارد.
  • زنجیر : یکی از اجزای اختیاری درب های ضدسرقت است و برای دیدن افرادی که پشت درب هستند استفاده می شود.
  • چشمی : لنزهای کوچکی هستند که برای دیدن محیط بیرون در (بدون باز کردن درب) استفاده می شوند. لازم به ذکر است برای درب هایی که برای فضای بیرونی ساختمان ها استفاده می شوند این گونه چشمی ها را به کار نمی برند.
  • قفل پستچی : برای امنیت بیشتر بر روی درب های ضدسرقت نصب می شود. این امکان را فراهم می کند که درب حدود ۱۰ سانتیمتر باز شود و محیط پشت درب دیده شود.
  • درکوب : معمولاً در کنار چشمی نصب می شود و درواقع می توان به عنوان زنگ نیز از آن استفاده کرد. درکوب های اکثر درب های موجود در بازار ایران به رنگ طلایی و نقره ای هستند.

چگونگی ساخت درب ضد سرقت

چهارچوب این درب ها از ورق استینلس استیل به ضخامت یک و نیم میلی متر و عرض هفت سانتی متر با پایه مقاوم ضد زنگ ساخته می شود. معمولا برای مقاوم سازی و جلوگیری از نفوذ به داخل ساختمان، داخل لنگه درب ضد سرقت از ورق فلزی مقاوم استفاده می شود.
در ساخت برخی درب های ضد سرقت برخلاف سایر درب های چوبی، گاهی از عایق های صوتی و حرارتی نیز استفاده می شود که این درب ها را در برابر برش و فشار مقاوم می کند و همچنین عایق رطوبت نیز هستند. در ساخت انواعی از این درب ها از پشم سنگ نسوز استفاده می شود، که این درب ها را علاوه برضد سرقت بودن ضد حریق هم می نمایند.

مقاومت درب ضد سرقت

در داخل درب ضد سرقت دو نوع متریال قرار دارد و قطعات و لوازم مختلفی در ساختار آن استفاده شده اند تا با استفاده از پلی اورتان و بتن باعث مقاومت بیشتر درب شوند و وزن آن را بالا ببرند.

درب ضد سرقت ایرانی,قیمت درب ضد سرقت ایرانی,کیفیت درب ضد سرقت ایرانی,خرید درب ضد سرقت ایرانی,انواع درب ضد سرقت ایرانی

قیمت بهترین مارک درب ضد سرقت ایرانی + 50 مدل جدید و پر طرفدار

اتحاد درب یکی از بزررگترین و باسابقه ترین تولیدکنندگان درب ضد سرقت در داخل ایران است.درب ضد سرقت ایران دارای کیفیت بسیار بالا به همراه قیمت مناسب است. برای مشاوره و استفاده از خدمات ما با اتحاد درب تماس بگیرید.
تمیز کردن درب ضد سرقت,رنگ کردن درب ضد سرقت,از بین بردن خط و خش درب ضد سرقت

روش های تمیز کردن و رنگ کردن درب ضد سرقت

تمیز کردن و رنگ کردن درب ضد سرقت هم برای زیبایی و هم برای سلامتی بسیار مهم است.روش هایی ناب و تست شده با استفاده از ماده هایی که میتوانید بدون زمان و هزینه زیاد خودتان بسازید و درب های ضد سرقت و اجزای آن را رنگ کنید و براق نگه دارید.
بهترین نوع درب ضد سرقت,بهترین نوع درب ضد سرقت کدام است,بهترین مدل درب ضد سرقت

قوی ترین و بهترین مدل های درب ضد سرقت نسبت به بودجه

آگاهی از بهترین نوع و مدل و برند درب ضد سرقت و آشنایی کامل با مشخصات فنی و ظاهری آن ها همراه با مقایسه بهترین مدل های درب های ضد سرقت برای خرید نسبت به بودجه.بهترین درب ضد سرقت را از ما بخواهید
تعویض درب های قدیمی با درب ضد سرقت,آموزش کامل مراحل تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت

آموزش کامل مراحل تعویض درب ضد سرقت و جایگزینی با درب قدیمی

آموزش گام به گام به همراه راهنمایی کامل برای تعویض درب های قدیمی منازل با درب های ضد سرقت جدید بدون نیاز به تخریب و صرف وقت و هزینه زیاد.تعویض درب ها یک امر مهم و امنیتی برای هر خانه ای است که زمان زیادی از تعویض درب هایش میگذرد.